Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, November 3, 2011

:: Qaseh main blakang rumah ::






phewwwww.....dah petang-petang baru sempat godek belog


semalam...haaa amekaw sekali marathon buek entri..
zaassssss sampai tige ko....layankan aje la bile dah ade seru nak buat entri bebanyakzz..



eheks..tajok tu dah taktau nak letak ape benonye...haha
fefeling tengah melantak rojak buah ni, tu yang tajok pon cam rojak lorr..



Qaseh sejak dah sehat ni semedangggg nak main kat bakang umah nenek..
owang bakang umah tu dok renobet dapor die
kebetulan tukang renobet tu kawan sekariah surau atok
atok sembang-sembang, Qaseh pon join sekaki la..





ape yang di kelebek-kelebek tu yayang ibu
main selak-selak pintu pulak die kan
skang kat sini dah jadi port pebret Qaseh & abam-abam
kalau aku la, maunye aku halau dorang semua masok dalam umah..hahaha
tak kuasse aku panas-panas tu..main lo korang dalam umah..


nenek Qaseh kate, Qaseh ni betisnye jenis betis tebu

tu yang tembun-tembun aje betis tu
syeksyi la yayang papa neh..




hok allloh ...hanak dare sape neh ???
melentik lentok menebeng tepi pagar...
gaye tak bole belah Qaseh.. macam romantika di ammoorr
ape la sangat yang Qaseh tengok sampai melentik badan tu ???
kaki syomel tu paling tak bole tahan...mau aku geget-geget...
kalau dengan atok, selalunye kaki ayam...
aku belikan selipar pon atoknye tak heran...gewwaamm...





cepat-cepat la masok umah Qaseh..hari nak hujan tu yayang..kang kene hujan, basah !!...


dah alang-alang cite belakang umah, korang nampak tak daun kunyit tu?
haaaa tula projek atok Qaseh...tanam sayur dan ulam-ulaman
nak guna untuk masak, petik aje belakang rumah
nak makan ulam-ulam. petik je la mane yang berkenan..
tak silap aku ade kacang botol, ulam raja, selom, kencur, pucuk ubi, cili api, limau purut, serai, daun pandan..
memacam lagi la yang atok tanam selain layan tiga cucu syorga tu..
pendek cite, tak payah modal dah untuk sayur-sayur tu semua
mak-mak kite ni kan lagi suke camni, suke yang segar-segar...
pastu masak pulak dengan kasih dan sayang..
makanan yang simple-simple pon sedap sangat rasenye kan...



oleh itu, hargailah belakang rumah korang semua...hahahah apekukesah...memangakukesah..





4 kengkawan khatam & cepat2 komen:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gambar no 2 tu seghupe nak intai boipren lah pulak.... ehehehe...


comel betul Qaseh posing camtu..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

Tula ade boipren kot.....hahah

SYANI said...

Betis tebu tu yang rasa nak gigit-gigit... GERAM!!

Salam perkenalan... dah folo blog ni sekali.. senang nak intai Qaseh nanti..hehehe

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

hai syani....


salam kenal....qaseh ade feminat lagi neh...heheh

ok nanti kite jengah-jengah umah awak pulak ye...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin