Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, November 17, 2011

:: kurma ayam & telor ::

Ehmm....Hujan kemain lebat kat luwo tuh..
Kene ujan lagi la abi arini...
Naseb la owang naik motor ni, kalo tak kene simbah ujan, kene pancor matehari..
Kalo disimbah dek ujan tu, cepat-cepatla mandi yek...
Kang demam, MC la korang esok nak gi keja...hahaha
Yang naik keta plak, kalo ujan lebat kemainnye lagi, dah putih tak nampak ape-ape..
Susah jugak nak bawak keta..teketar-ketar la dalam keta sorang-sorang..
Kalo aku, tunggu ujan reda, baru balik..
Kuwasser nak redah ujan ribot taupan tuh lah..




Kurma Ayam Pencen & Telor


Sape yang peberet dengan Kurma ? sile angkat korangye Mouse !!
Aku takde pon pebret kat Kurma neh..
Tapi, kalau dah lame sangat tak makan, dan tak tau ape yang nak di masak, Kurma ni sedap jugak...
Ape yang buat aku tak berape suke Kurma?
Kalau Kurma yang aku atau mama yang masak, opkos la aku suke...
Kurma ni kalau yang rase hanget-hanget tu, memang tak sedap...
Lelagi kalau korang makan kat kenduri kawen, selalunye Kurma Daging..
Kurma Daging hanget !! Menyampah..tula berborak je mase rewang, masak kurma sampai hanget..


Eve raya haji ritu...banyak la sangat ko punye eve ye..hehhehe
Tengahari tu aku masak Kurma Ayam pencen dengan telor..
Sebab ape aku gune ayam pencen ? sebab tanak kasik hancur...
Ayam pencen tu rebus dulu guna pressure cooker 7 minit...
Pastu korang masak la Kurma macam biasa ye..
Jangan sampai hanget sudehh!!
Takde resepi-resepi ye, nak resepi korang tanye kat pokcik gugel yang baek hatinye tu...




Abi memang rajen melayan anak-anak die makan...
Anak-anak aku pun kalau nak makan, nak papa suap...
Senang keje aku..hahaha
Tengok tu macam anak-anak burung nak makan kan...Syomel !



Aqil Aqif ni suke puji ibu die...
"Ibu masak sedap, esok masak banyak-banyak ye"
Qaseh tak pandai puji lagi... cume "nok,nok,nok"... nak nak nak..sedap la tu..



Nampak tu sambal velacan yang very the mabbeles..
Ni version blender segala mak nenek...senang, perahkan asam limau kasturi.. gula jangan lupe..Memang sedap!!


2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

♥ p a a n i ♥ said...

sedapnye masak kurmaaa..my fav!!!! ;D cicah sambal belacan memang terangkat!

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

kite kurma tak sangat...tapi sesekali makan mmg syok...hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin