Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, November 2, 2011

:: Aqil Aqif dah diaperless ::



mak bapak yang sangat sonot tau !!!



alhamdulillah, akhirnye aku ngan abi berjaye jugak..
aqil aqif dah diaperless !!



dengan semangat yang entah datang dari celah mane
aku ngan abi tekad potty training aqil aqif
memula memang banyak dugaan maklah semuakan
buat bodo aje la dugaan yang mendatang...banyak la dugaan ko!



banyak kali dah potty train aqil aqif
banyak kali jugak tak menjadik
minggu lepas, aku ngan abi cuba lagik..kot-kot menjadi
puas jugak pujok rayu macam-macam, tak jalan-jalan jugak
naik geram mak pak dorang tau...
last punye pujok..
abi punye kelentong kat dorang..
abi bagi contoh idola kesayangan aqil aqif, sape lagi kalo bukan budak botak due ketul si upin, ipin
abi kate "upin dengan ipin mane ade pakai pempers lagi"
"mane ade nampak opah die pakaikan pempers, die pakai spende aje"
"semua kawan upin ipin pun tak pakai pempers dah"
"jadi abang ngan adik kene pakai spende jugak ye, baru la same ngan upin ipin"



aku memang dah ade spare spende 4 helai sorang..
aku cakap bile pakai spende, nak tencing berak kene cakap
setiap 2 jam, aku pon kepochi tanye nak kencing ke tak..
bagi die biase-biase kencing kat toilet..
memula, tak kuar pun kencing..tak biase lagi kot
skang haaambik ko, laju je pancot...



stat bulan 11 ni, dah tak beli pempes...tebal la poket papa pasneh..haha
ade belen-belen pempes tu, buat pakai malam aje
skang ni malam pon aku dah tak pakaikan pempes
tapi kene korban mate la, bukan mate aku, mate papa dorang la
aku dah korban mate untuk nenenkan Qaseh..
kul 3 pagi cenggitu, abi kejutkan aqil aqif suh kencing..
pastu seblom hantar umah nenek dorang, suh kencing jugak...
cume semalam, mama bitau, si aqil terberak dalam seluar..
die dah berlari masuk toilet tapi tak sempat kot..hahhaha




0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin