Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Tuesday, November 15, 2011

:: Kebab ::


Setiap Isnin ade Pasar Malam kat kawasan umah aku..
Minggu lepas aku dah kempunan nak makan kebab..
Sebab....
Adik aku beli die punye aje, aku punye die tak beli...hampagaz kan !


Sebab dah terase-rase Kebab daging kat tekak aku ni, balik keje semalam aku singgah la beli..
Engkorang tau-tau aje la, stended kalo dah ada pasar malam..
Makan jem stoberi aje la...nak cari parking sikit punye susah..makan berejam... adoii !!
Selalu tengah-tengah bulan aku bajet takde la ramai sangat maknusie...
Pusing-pusing , dapat jugak la aku parking..
Kempunan kebab punye pasal..



Pokcik Google kasik pinjam Gambo Kebab ne.. timaceh ye pokcik !


Very the tempting kan Kebab tu..tengok je dah geram..
Aku punye pesen kalo beli Kebab, tak suke timon tomato dan segala mak nenek itu..
Cume soh gaul dengan sos banyak-banyak, mayo kasik lebih...buat macam kedai mak ko je kan...hehehe
Bagi aku, timon segala maklah tu kalo makan ngan kebab jadik tak sedap..
Suke hati aku la...aku yang makan...


Dah lame tak beli Kebab...
Rupenye rega Kebab dah naik... dah jadik 3 hengget satu !
Mahal la tu... Dua tiga bulan lepas, 2 bijik 5 hengget.. skang ni tak dapat la... :(
Jadiknya, bajet tengah-tengah bulan ni, aku beli satu aje..
Cukop la , kongsi reramai..makan berjemaah anak beranak... :))


Lepas beli kebab, aku pegi pulak kat gerai jual tudung..
Wajib tu , singgah beli tudung... dapat la tudong Syria sehelai..
Skang tengah meroyan dengan tudung Syria...
Bukan ape, senang nak handle..
Syria kan takde "awning"..Bile dah ade "awning" kene handle with care... kuwasser ai!
Syria senang aje, campak dalam WM, tak payah nak pikir pasal "awning" ko kemek ke, patah ke kan..


Uiihhh... Mana kebab aku ????
Rasanye semua yang aku beli aku dah kepet elok-elok..
Kat mane pulak tinggalnye neh ???
Yang aku hingat..
Lepas beli Kebab, aku beli tudong..
Lepas tu aku carik daun pisang, daun pisang dah abis, pusing balik..
Rasanye dah tak menyinggah tempat lain lagi....
Mane pulak la peginye Kebab aku ????


Maaakkk !! Kebab orang tetinggal kat pasar....adoii...
Erm....tula meroyan dengan tudong Syria lagi...
Sampai Kebab pun tertinggal pon aku tak perasan...


Ini bukan makcik pakcik Kebab kat Pasar malam aku, aku meng"Google" je gambo neh..



Tapi mungkin tak aku telupe amik Kebab tu ??
Lepas bayar Kebab tu aku teros cabot, Kebab aku tinggalkan je..
Takde pulak, makcik jual kebab tu jerit-jerit panggil aku ...
Ishhh... mane la ko Kebab ??


Aku bukan berkire sebab Kebab rege 3 hengget tu..
Yang aku ralat bebeno, sebab carik parking bukan senang... habis minyak secawan !
Mengharong Jem macam hapenye ntah...


Takpela..sesape maknusie yang tejumpa Kebab aku tu..
Kalo korang makan, aku halalkan...
Takde rejeki aku dengan kebab daging tu... meleleh taw!


Isnin minggu depan, menggigih carik Kebab lagi.... Panjang pulak cerita hilang Kebab aku.. Adioshh !!





0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin