Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Monday, October 31, 2011

:: Lelah, Athma di ujung minggu ::



Janji update ye tak ??



Nak siapkan satu entri pon, aku rase lelah jugak neh..
yelah mane taknye, ujung minggu lepas anak-anak aku berjemaah kena athma
dengan si Qaseh pon join to da club...welkam to da clab la qaseh.. :((



coti deepavali tu sempat lagi ukur ikanO
rasenye dekat 3 bulan kot tak jejak kaki kat tempat pebret kitorang anak beranak
dapat jugak budak 3 ketul tu paw makpak dorang, dapat baju sorang selai..jadik lorr..
haaaa..tengok dah melencong cite lain plak :P



mase eve deepavali tu, indians kat kawasan umah aku ni kemain lagi main mercon
raya cina pon tak macam tu punye perangai main mercon..
tepat kul 12 malam, stat la dorang main mercon macam nak rak
aku rasa macam dok dekat afganistan, iraq tu...meletop-letop seluroh kawasan umah aku tu.
aku dengan abi pulak excited jugek...wahaha
bawaklah budak 3 ketol tu menjakon tengok orang lawan-lawan main mercon
memang cantek-cantek ..nampak tengok real weh macam kat KLCC tu..mane tak jakon kan...:)
abi pun siap amik kemre gajah, captured the moment la..
dah dapat tengok bunga api KLCC puas-puas, aku ajak abi dengan bebudak 3 ketol tu masok..
dorang tak habes lagi menggasak main mercon, takkan kitorang plak yang nak beriye-iye kan..
siap yang raye ni?? hahhaha



masuk umah, aqil aqif dah terbatuk-batuk..
macam mane la aku bole lupe, yang anak-anak aku ni sensitip dengan asap-asap ni..
mase puase dulu pun same, main bunga api, lepas tu dua-dua tercungap-cungap..
aku dah mula risau kalau dorang dah mula batuk..
pesen dorang ni kalau dah batuk mesti tecungap-cungap la jawabnye..
teros aku bagi minum air banyak-banyak biar die rasa lega dan tersos dorang tido..



dah batuk-batuk naik sampai ari khamis..
aqil nampak dah ok, si aqif yang terok plak..
terbatuk-batuk, dada pon dah turun naik berombak-ombak..
aku memang super duper risau kalo dah berombak-ombak camtu..tak senang duduk dah aku..
tapi dalam tercungap-cungap tu, main tak berenti-renti...adeh!!!
malam lepas abi balik dari kerja, terus ke Putra Medical Centre (PMC)..
terus ambil nebulizer...nampak lega dada aqif...better than before..
doc pun cakap, lung dah clear , kahak pun dah takde...
doc bagi antibiotik dan ventolin..
alhamdulillah aqif pun dah senang nak makan ubat..
sebab antibiotik tu kene habiskan 3 hari je..
kalau dulu puas pujuk rayu punye nak makan ubat...:))


jumaat pagi aku tinggalkan bebudak 3 ketol ni kat umah mama...
aku ade appointment kat SIRIM , pastu planning nak ke USJ Plant..
mase hantar kat umah mama, semuanya tido.. ok-ok aje semuanye..
cume qaseh ade batuk-batuk sket...aku tak syak ape at the first place..cume batuk biase..
on the way ke USJ, mama cal, Qaseh dah tercungap-cungap..
dah tak tentu arah aku dengar Qaseh macam tu..tak jadi gi USJ, aku amik half day je..
aku suh mama letak vicks dulu kat dada depan & belakang...bagi die rase lega..



sampai umah, aku terus ambik Qaseh...
leher Qaseh dah lekuk, susah die nak bernafas, dah bunyik-bunyik dah...
ofkos merengek-merengek la kan..
aku cal bitau abi, abi pon teros amik halfday..
abi sampai, kitorang bawak ke PMC lagi...
doc ambil Qaseh then get into nebulizer...
first time dengan nebulizer, Qaseh sikit pun tak melalak cam abang-abangnye dulu
senyap aje die menikmati oksigen..
mungkin sebab Qaseh desperate sangat nak oksigen tu..
Qaseh warded kat PMC dua malam..doc nak buat surveillance and keep on nebulizer 8jam sekali...
alhamdulillah, semua dah OK...



ibu ngan papa pun lelah poket jugak...
naik turun PMC due kali seminggu...hahaha
naseb ade Prudential & Medilink.... :))




0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin