Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Wednesday, October 19, 2011

:: adik ni pelat la ::





macam la abang tu tak pelat kan....
intro ape cenggini plak??? hahaha



jom nikmati borak-borak ai dengan aqil & aqif...banyak la ko punye nikmat!
jom layan sudeh....zassss...



aktor dan aktress : ibu, papa, aqil dan aqif...qaseh mengoceh sorang-sorang die..
tempat kejadian : dalam keta pinkkkkk... :)
mase kejadian : pukul seploh malam meround-round dulu seblom sampai umah..
tula dapat borak-borak panjang...umah ai dengan umah mak ai jaunhye sekangkang kucen aje... dot..dot



sedang aqif sembang-sembang dengan mak pak die tetibe aqil menyampok
aqil adalah abang, aqif adalah adik
dorang bahasakan diri camtu



aqil : adik ni cakap pelat la ibu
mak pak die dah pandang satu same lain, heran mane aqil dapat perkataan "pelat" tu..

aqil baru 3 tahun 7 bulan ko !

ibu : pandai je ye cakap adik pelat. pelat tu camne abang? cube bitau ibu

aqil : pelat tu cakap tak betul la bu..macam adik ..

papa : mane abang tau adik pelat?

aqil : adik cakap makan , matan..

ibu : lagi ?

aqil : adik cakap bukak, bucak..adik cakap buku, bucu..

aqif : yelah, adik memang pelat...
mengaku pulak si aqif ni yang die pelat..
mak pak die dah tergelak guling-guling mase ni....hahaha sila jangan perchaye ye..
gile ape nak guling-guling dalam keta kan...


memang aqil tak sepelat aqif..
tapi aqil dan aqif dah petah bercakap..
nenek kata "cakap dah kalah orang tua, pempers pakai lagi" hahaha



kalo ade sebutan dengan huruf "K", aqil guna qolqolah nada tinggi...hahaha
bak kate abi ai, aqil guna qolqolah qubra....cam kite blaja mengaji dengan ostad kecik-kecik dulu..
kengkadang aqil yang ajar aqif nak sebut "makan, bukak, buku"



tak apelah pelat-pelat pun anak-anak ibu tetap sihat, cergas , cerdik ...
lame-lame nanti dah tak pelat la kan...
kalo tak pelat , tak comel plak...
budak tecik mesti ade pelat-pelat sket kan..



can cin cau...





0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin