Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, October 20, 2011

:: sarapan kaseh sayang ::






kalaulah jadik surirumah macam-macam bole buat kan???
tapi orang yang bekerja macam i, nak buat sarapan pun tak sempat



dah 4 tawon lebih jadik bini orang
bukan tak penah buat sarapan pagi
ujung minggu ai mesti bangon pagi senseng lengang kat dapor buat sarapan
ujung minggu la abi merase sarapan kat umah
tak kesah la ape yang ai masak, abi makan aje..abi tak banyak songeh...



yang buat ai fikir skang ni, sarapan pagi untuk weekdays
mase-mase hari yang kitorang bekerja
abi ai memang suke kalau dapat sarapan pagi
tapi rasenye jarang-jarang ai masak sarapan kalau ari kerja
memang tak sempat la kalau ikut rutin yang ade



penat balik keja jangan cite la, memang sangat penat
ai balik dari umah mama, paling awal jam 9 malam, paling lambat 10.30 macam tu
masok je umah, ai kemas dulu ape yang patut
nak berkemas pon amik mase jugak
sambil ai kemas , abi siapkan anak-anak, tukar diapers, tukar baju tido
bile dah siap kemas-kemas ape yang patut, nak tidokan budak-budak tiga ketul tu pulak
bile tidokan dorang, ai pon terjungkang same..penat weh !!
sedo sedo dah kul 1 pagi...ambek ko!
bangon la balik teringat tak solat isyak lagi...
lepas tu , sendri mahu hengat la, tarik bantal lagi bagos!!!!



tetibe rase bersalah kat diri sendiri, selama ni tak bangon awal buat bekpes..
skang 5 ari kerja tu, ade la 2 kali bangon buat bekpes
bangon awal kul 5.30, pam susu dulu lebih kurang 20 minit
lepas tu ai buat bekpes
tak kirela sandwic tuna ke, mihun goreng ke nasi goreng ke
ai buat yang senang-senang aje, yang penting cepat siap..
kalo nak bernasik lemak bagai, memang tak dapek la..boli yo kat warong udah!..
kadang-kodeng goreng sosej, naget makan dengan baked bean...
cukup la tu kan, bancohkan pulak milo panas..
senyum je abi bile die tengok ade bekpes kat meja..
selame ni abi tak penah bising ke ape ai tak buat bekpes
tapi sendri mau hengat la, sampai bile nak beli bekpes kan
bile dah buat bekpes, ai pon bole tapau ke opis
dah jimat kat situ, sambil tu bole kongsi bekpes tu dengan bebudak opis...dapat pahala...



slo-slo dulu, skang 2 ari dalam 5 ari
lame-lame ari-ari ai bangon vuat bekpes untuk abi..
semangat untuk diri ai sendiri ni.....


0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin