Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Friday, October 7, 2011

:: dah guna EBM bulan 8....takot!! ::







bukak difo skang ni, isinya dah tinggal separuh aje..
ebm dalam difo ai dah semakin berkurangan..
perasaan tu sangat tak tenteram hokey
difo yang dulunye selalu aje penuh dengan ebm
skang dah kurang isi dalamnye
ai takot neh!!!


skang baru awal bulan 10...
ai dah guna ebm bulan 8 tau...mane tak sedih..
ebm bulan 8 baru je ai gune semalam ...
kalo bulan 8 punye ebm, maknenye bulan pose punye la...
mak ai ade komplen yang ebm bulan 8 tu cair sangat...takut aje kalo qaseh refuse nanti..
yela mesti cair , bulan pose punye hasil..
kalo nak dibandingkan dengan bulan2 tak pose...
lagipun pose aritu sebijik saplimen pun tak masuk tekak ni...haishhh




rindunye la ai kat difo yang penuh macam ni
ari-ari sampai umah gi jenguk difo ai ni
ciom-ciom hawa sejuk tu...terapi untuk ai taw !!
ai selalu cakap kat difo ni moga tambah-tambah banyak la isi u ye..
abi ai layankan aje isteri die sengal cakap sorang-sorang dengan difo hahahah



tak cukup kat difo kat fridge pun dah melimpah ruah camni
inilah zaman kegemilangan ai..difo penuh, fridge penuh..
skang fridge ni sebotol ebm pun dah takde..
cume tinggal kat difo aje...bulan 8,9 10 punye ebm...


bile ai tersedar ebm dah makin berkurang, ai tanye balik diri ai..knape ye??
sememangye ai dah bole jawab sendiri..
ai memang pasti sebabnye..nak tau ape??

:
:
:
:

ai bukan me'randung' (preggy) ye...hahaha
sebab bermula dari pose lagi..
awal pose tu pam macam biase, kat umah , kat opis pam jugak..
minum air pun banyak mase sahur..
bile pam dapat hasil cam biase jugak..10 oz tak kurang....
bile dah tengah-tengah pose tu...bile pam dah semakin kurang yang ai dapat..
paling banyak 6 oz..maknenye dah kurang separuh dari hasil biase..
susu pun cair aje tak macam biase..
DAN...
satu silap besar ai..ai dah tak mengepam kat opis..
opis baru ni susah nak buat port mengepam..
ai kene mengepam dalam bilik..ai kongsi bilik dengan bos ai...
freestyle kan bunyikye boleh tahan bising...
ai rase tak selesa nak mengepam bile bos ai ade..
terus tak mengepam kat opis..
ai cume pam lepas sahur aje..sekali aje sehari...
mase tu ai fikir ebm banyak lagi kat difo tu, penuh lagi sampai tak muat-muat
ebm banyak tu bole la backup sampai raye ...
hambik engko!! raye cuti panjang pulak tu...lagi la tak mengepam...
kasik direct all out kat Qaseh..
balik cuti raye, ai pulak sebok dengan SIRIM audit..
ai pam jugak kat dalam bilik..sebab bos ai skang ni dah jarang masuk ofis..
bersungguh-sungguh ai mengepam..
rase bersalah tak bawak susu untuk qaseh bile balik dari ofis...


lepas raye ni la ai stat buat air longan rebus
pepagi buta lepas pam, air rebus longan..
ai stat buat sup lobak putih, sawi, bendi..
semuala yang dulu jadi milk booster ai..
ai nak ambil Shaklee BF set jugak...
susu Anmum Lacta pun dah lame tak berusik...
ai nak buat power pumping, tendem pumping...
moga ai kuat lakukan semuanye demi Qaseh !!!!

CIK NITA MULAKAN SEKARANG!!!!!


"Ya Allah berikan aku peluang lagi, berikan aku kekuatan , Kau kurniakan rezeki susuku untuk anakku Qaseh Hannah Qhadeeja"
"Ya Allah, kau cukupkan limpahan susuku buat anakku, Qaseh"
"Ya Allah, permudahkanlah perjalanan penyusuan hambaMu ini"





6 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Rizziela said...

samalah mcm saya

sedih sangat tengok DF ....tak macam dulu..tp apa nak buat..cabaran utk menyusukan 3 anak serentak....

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

Rizziela...

wah 3 sekali serentak...tabek sprinkk la kat zila...

apepun..berusaha selagi bole...

Amiizaa2001 said...

laling,

kalaou tak boleh mengepam masa dkt opis, curi masa waktu lunch sambil makan sambil mengepam.....kena pam, kalaou tak susu semakin merudum.

dan alternatif paling bgs bangun malam, mengepam. Mesti pam setiap hari.

sabtu ahad juga mengepam.

jam 9mlm , 11 mlm try luangkan masa mengepam setiap hari.


insyaallah susu tak akan lari.

:):)

kmieja

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

skang waktu mengepam kat opis dah seperti biase...3 kali waktu mengepam..


dulu nita mmg bangun malam, lepas balik keja pun pam..kul 9 dan 11 tu...memang kene mule semuanya balik...


tak rela Qaseh sentuh FM...

kuatkan semangatku!!!!

Puan ApasH said...

salam..

sama kes ngan saya. Start bulan pose haritu hasil kurang skit. Bertambah dgn malas nk pump alasan banyak kerja. DF pon dah makin kosong..sedih tol laa..

Tapi tak juga rajin pam..sehari 2x je pam..huhuhu...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

apASH..


tula bulan pose la susu sy makin drop..adush tambah dgn malasnye..


ade 9 bulan lagi ni....df pun semakin hari semaik surut dgn ebm..mmg sedih..

harap2 bole bertahan..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin