Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, September 11, 2009

:: KAD RAYA ::

:: SALAM SEMUA ::
Moga kite sentiasa dalam limpah rahmat dah kurniaannye
Wah..beshnye dapat kad raya kan..
Orang skg dok sebok ber sms aje..
takde kad2 raye lagi..
Memang la itu satu tanda ingatan..
Tapi cume ayat-ayat aje..
Tak nampak secara fizikal…
Takde gambo2 bagai..
Pastu tiap2 tahun akan dapat sms yang same..
2 tahun lepas punye pun akan dapat balik..
Dah bole hafal sms2 raye ni...heheh

Teringat mase zaman takde sms2 ni..
Banyak kedai2 jual kad raye..
Dari sekecil-kecil kad sampaila yg giant punye kad..
Ade kad yg siap ade lagu2 raye..
Bukak, tekan dapat la dengar lagu..
Pastu dok jakun la asek bukak tutup kad tu..heheh
Belum yg ade lampu-lampu bagai..menghelip-ghelip..
Time tu la gi pejabat pos, beratur beli setem..
Balik umah buat list nak anto kat sape2..
Buat ucapan2 sket & wish selamat raye..
Tampal setem pastu tak sabor2 nak hantar..
Sebab nak dapat balasan kad raya pulak...
Mesti ramai yg maseh ingat dgn pantun 2 kerat yg plg femes..

Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca harap balas

Pecah kaca pecah tong
Sudah baca harap gantung


Hehe..tergelak aku bile bace pantun ni..
Kretip sungguh budak dulu2 kan...

Seingat aku mase zaman anta2 kad raye ni
Aku penah hantar kat PM, Sultan Selangor, Sultan Brunei, Agong..
Dan yg paling sonok bile dapat balasan kad raye dari dorg....
Kadnye sungguh cantik..
Kalo yg agong punye tu mesti kale kuning-muning..warna di raja kan..

Ok kat sini aku nak tempek shanteq2 kad raye yg pertama aku dapat..
Dapat dari Kak Maria, yg dok nun jauh di Kota Kinabalu, Sabah..
Terima Qaseh kak atas tanda ingatan ye...
Aku pun nak create kad raye sendri..
Nanti aku anta kad tu kat umah korang sume ye...




:: Dari Kak Maria Sekeluarga ::


4 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Ina said...

aku lg suka kad. setakat e-card, sms ke apa ke yg elektronik tu xsentimental sgt kan. kdg2 org xde feeling pn baca n xlayan pn hehe.

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

INA :
haah kad ni ade sentimental value..dan bole simpan lame..lagi lame lagi berharge dan bole buat kenangan...

sms tak best...boring yg kdg2 same2 je tiap2 tahun..e-card pun tak main sgt la..heheh

messyremo said...

nak tgk kad raya dari PM,Sultan-sultan tu kak..hehe

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

OMAR :
ok nak kene punggah balik ni...rase ade simpan lagi...kalo ade nanti akak haplod ye...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin