Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, September 3, 2009

:: Iftar di rumah sendiri @ 10 Ramadhan ::

:: SALAM BUAT SEMUA ::
seperti yg telah ku janjikan..
enrty ni sambungan dari entry seblom nih..
buat pertama kalinye..puase kali ni aku & abi berbuka di rumah kami sendiri..
abi kate bile lagi nak rase berbuka dirumah kan..
betul jugak kate abi...
kami berbuka dirumah ni pun bersebab sebenarnye...
kalo sape dah bace entry seblom ni, mesti da tau kan..
kalo yg tak tau, meh bace kat sini ..
maleh mokcik nak cite panjang berjela pose2 ni..
mase utk ku prepase juadah buka pose kurang dari sejam..heheh
yela abi siap gardening pun dah kul 6.30 lebih..
aku siap2 ckp ngan abi, aku masak nasi ngan lauk aje..
seperti biase abi akan jawab "baik la bosss"...heheh
dlm mase kurang dr sejam tu la aku berhempas pulas memasak...
abi dok main melayan kiddoz due org tu...
sume dlm freezer ku defrost ajek...heheh
ok dan hasilnye mari kite tgk ye...



:: Ikan Keli Tumis Cili Api ::

:: Kangkung Goreng Campak2 ::

:: Fruitiezz : Kiwi, Dragon Fruit & Orange ::




8 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Farra Dhelina said...

ermmm yummy!! best kan ade rumah sendri nih..tk mc saya...mnumpang je rmh MIL..ntah bila la dpt dok rmh sndri..ermmmm :|

mariaariffbaby said...

yeah..nampak sedapnya

hi!salam perkenalan.
kita pun blm smpt iftar kat umah sendiri..
sebab, umah tgh betulkan..tuh yang la ni dok kat umah mak..

huhuhu..harap2 sempat la kita buka kat umah sendiri

Elyn said...

sedapnyer ikan keli tu!!! terliur tgk petang2 gini!!

messyremo said...

kangkung goreng cmpak2?

cmne tu kak?
ape lagi yg di campak dlm tu..
mcm kerang jer..hehe

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

farra :
takpe la ade rezki nanti, leh dok umah sendri...dok pun umah MIL pun hokey jugak kan..leh jadik the best menantu...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

elyn :
alaa elyn masak mcm lipas kudung..nak cepat...sedap ke tak tu blkg kire la..tapi hb dok sengeh je mase makan tu...hehe sedap la tu kot..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

mariaariffbaby :
salam perkenalan kembali..dan salam ramadhan..maseh tak terlambat lagi hehe...
tula asek berbuka kat umah mak aje..sesekali nak buke umah sendri..baru tau, kelam kabut ke tak...hehe

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

omar :
hehe campak2 sebab nak cepat..lagipun mase tu kerang je yg ade...akak campak je kerang dlm kangkung tu...tu yg jd campak2...campak kerang2 tu...keh keh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin