Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Friday, June 17, 2011

:: Qaseh Saye dah ade 4 batang gigi ::






betul atau tak, orang tua-tua selalu cakap
kalo tumbuh gigi dulu, lambatlah nak berjalannya
tapi saya tak percaya pun kata-kata itu


pertumbuhan kanak-kanak bawah umor setahun biasenye berperingkat2
dari angkat kepala, meniarap, mengesot sampaila berjalan
semuanya ikut langkah demi langkah
kadang-kadang awal sket, kadang tu terlambat


Qaseh dah ade empat batang gigi
dua kat atas, dua kat bawah
baru je tumbuh dalam mase dua tinggu minggu ini


alhamdulillah, ketiga-tiga buah hati saya ni
kalo tumbuh gigi, langsung tak meragam
ade yang saye dengar budak nak tumbuh gigi kuat meragamnya
tak kurang jugak ade yang sampai demam...kesian jugak kan




4 batang sudah gigi saya


perkara yang paling saya takut bile qaseh dah ada gigi adalah waktu menyusukan die
saya takut kalo die geget nenen
adusssshhh....dapat rasakan sakitnya


tapi...qaseh gud girl...
qaseh tak penah sekali pon geget nenen
huhu selamat jugak kan
kalo tak mesti terjadinye kejadian "sore nipple"
tenkiu qaseh..qaseh tau kalo die geget nanti ibunye nenen saket...:))




molot syommel , bau molot pon maseh sedap lagi....



kalau dapat dek jaja qaseh ni
memang habesla
memang meraung la budak ni die gomol gomol
cium sane , cium sini
geletek sane, geletek sini
mane tak Qaseh meraung dan melalak





suke beno la awak dapat sumi tu ye
saya umpan qaseh dengan sumi ni kasik die senyap taim makan
kene umpan sebab kalo tak, nak makan pon bole tercekik dek mengkelibut nye si qaseh

no sumi sumi eh qaseh...
acah-acah pegang bole la ye...




selamat berhujung minggu semua...



3 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Puteri Satu said...

sangat shumell!!!

chinta... said...

ala2...comel betul dak Qaseh ni siap ngan gaya2 sekali tu...ase nak cium je..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gewwam betul dengan mata si Qaseh ni tau..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin