Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Monday, June 20, 2011

:: Baked Macaroni ::

sekarang rata-rata belog masakan semuanya menayang macaron
tergoda jugak saya dengan macaron itew
semua nye nampak yummey



bukan nak cerita pasal cik macaron
tapi saya teringin buat baked macaroni
kalo saya buat macaron ape rupe agaknye
sebab ade yg otai2 memasak pon
macaronnye ade yg takde kaki la, terlebih kaki la
lagi pulak kalau saya yang buat
ade pulak yang keluar tangan macaron tu nanti..:))





siap sedia nak masuk oven


macaroni tu saya dah siap2 gorengkan
buat macam biase sediakan spageti / macaroni goreng
saya gunakan sos tradisional cendawan kimball
takde nak prego-prego, mahal aje lebih, rase same aje
lagi sedap doploh kali kot, yang penting gaya masaknye
kalo hati ikhlas sedap la die kan....:))


white gravy saya tak buat, gantikan dengan mayonis
nak hidup, kenelah kretip & inobatip kan...
selang-seli kan aje dengan makaroni mase melapis tu


letakkan cheddar keping-keping aje kat bahagian atas
itu je yang ada dalam esbok saya





bile dah keluar oven inilah rupenye
aqil aqif dan papanye sangat suke
"macam kat pizza lah ibu masak"
lagila mengembang rasenya satu badan dek pujian aqil aqif hehehe





setelah anak beranak selesai mengerjakan makaroni bakar
dekat-dekat licin tau



inilah dia pengkritik terhebat ibu....





0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin