Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Saturday, August 22, 2009

:: Sahur Pertama Ramadhan Ini ::

:: SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA ::


Hari ni sume dah memulakan puase hari yg pertama..
Alhamdulillah, aku dapat puase untuk 1st day ni..

Pagi tadi adalah sahur yg pertama..
Aku mmg suke bangun sahur..
Mmg tak akan lepaskan peluang untuk bersahur..
Yela setahun sekali je dapat menikmati sahur..
Alhamdulillah, abi pun jenis yg suke bersahur..
Adela kawan untuk bersahur kan..
Tapi dah bersuami ni, dpt sahur berdua aje la..

Dulu mase blom kawen, dapat sahur ramai2..
Mama, Abah dan adik2 aku sume bangun untuk bersahur..
Seronok sangat bile teringat waktu tu..
Ade yg tukang kejut bangun sahur,
tukang buat air, tukang hidang lauk & nasi..
Makan pun ramai2...
Pastu dah siap makan, same2 kemas, same basuh pinggan..
Sume keje buat same2...Tak bole malas2...
Skang ni aku bersahur berdua je la dgn pokcik abi..
Mmg la umah aku dgn mama sepelaung aje kan..
Takkan la nak gi ketuk pintu pagi2 semate nak bersahur..hehe
So, aku bersahur mesti di rumah..
Berbuka pulak pastinye di rumah mama..

Untuk Sahur tahun ni, nampaknye aku kene masak la kan..
aku akan msk sebelum tido untuk lauk2 seperti ikan , ayam etc..
untuk sayur aku masak pagi..
Yela nanti lembik pulak sayur tu kalo masak dr mlm kan..
aku siap2 kan sume bhn2, pagi tinggal goreng2 je sayur tu...

Hokey..sahur semalam aku masak2 simple2 aje..
Abi lebih suke yg simple2 untuk sahur..yg penting tak mau pedas2.
Menunye adalah..jeng jeng jeng
Ikan selayang masak halia..
Bayam goreng...
Telur Dadar...

Konon2 tanak membazir..
aku cume tanak nasi 1 pot kecik aje..
cukupla dapat sepinggan sorg kan..
Makan punye makan...
abi tanye..ade nasi lagi tak??
alamak...nasi dah abis la papa..
ibu masak 1 pot aje..kehkeh
hehe kecian pokcik abi...
so die ratah je la ikan tu..hehe
sedap weh aku masak...
manenye taknak tambah kan..hehe
takpe la sok aku masak lebih sket nasi tu...

lagi satu, alarm henpon aku kunci kul 4.40...
bile alarm bunyi, si tecik qaqil yg bagi henpon kat aku..
bu, bu, bu die panggil..
die yg kejutkan aku...
waaa...si tecik ni pun nak sahur jugak..
qaqif tak bangun..tido lagi...
dlm mase nak prepare untuk sahur tu..
mulut qaqil bising mengoceh..hehe
ape ntah yg die ngomelkan..
bile time makan die pun sebok nak makan..
bile suap nasi..die ckp "no..no"..tanak la tu..
ye la pagi2 camtu kan..
die cume nak makan ikan..
so pokcik abi yg suapkan...
clever la anak ibu ni..
dek kerana qaqil bangun kul 4 lebih...mesti la ngantok kan...
lepas makan, aku buatkan susu 7oz...terus tido..heheh
caaayaaaang anak ibu ni...




ok meh le jenguk2 santapan unutk sahur pagi tadi...
jangan terliur sudah...pose ni weh..hehe





0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin