Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Monday, August 24, 2009

:: Sahur Ketiga Ramadhan Ini ::

:: SALAM RAMADHAN TERINDAH - 3 Ramadhan 1430 H ::
UUaaarghh..ngantok nye aku...
dah ngantok2 ni, baik aku masuk n3 ni..
dapat kurangkan sakit N aku ni hehe..
leh korang sume jamu2 mate kan...
Sahur pagi tadi aku cepatkan..
Cepatkan 4 jam dar waktu biase..
Sebab lepas je masak, kitorg makan terus..
Awal2 dah btau abi..die ok je..
Ntah tibe2 aje aku rase nak makan sahur awal..
Balik dr umah mama, dah dekat kul 11...
kemas2 ape yg patut..
siapkan si qaqil qaqif untuk tdo...
barula mule ke dapor..
Sahur kali ni aku goreng udang dgn buat sayuur air aje..
soo simple dimple kan...
siang2 udang, sayur dan semua bahan nak masak...
time aku nak menggunting tauhu fucuk utk sup sayur tu...
tibe2 jari telunjuk ku terketip dek gunting tu...
ape lagi darah keluar meleleh2 la...
waaaaa....nyampah betul la...
tak sakit tapi susah nak buat keje...
so aku panggil abi..
ape lagi die pun membebel la..hehe
pastu abi amik myk gamat, sapu utk berhentikan darah tu kuar..
dan bandage dgn plaster...huhu
lepas tu sambung masak balik...
dlm 15 minit siap.....
then aku ajak abi makan...
mase tu kul 12.30 pagi...
berselera sungguh laling aku ni makan...
lepas makan, aku mintak tolong abi basuh kan pinggan mangkuk yg tak sempat aku basuh td..
abi aku tak kisah, bile disuruh, mesti dia buat...hehe
then aku yg finalised keje2 dapur...
kecian pulak nak tinggalkan die buat sorg...
aku cume tak bole kenekan kan air kat jari ni..
lain masih bole buat lagi...




:: comel kan plaster tuh...hehe ::




2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Farra Dhelina said...

waaa...sedapnye udang tu...rasa lapa lak hehehe...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

to farra :
selamat berpuase..
sedap ye..hehe meh le cube..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin