Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, March 4, 2009

~~Masak Lemak Udang with Nenas~~

Sejak due menjak ni..cam rajin gak nak masak2..hehe so semalam after offis , aku g beli udang, santan and nenas..sebab mmg dah berangan dari opis lagi nak masak gulai udang dgn nenas..

Sampai je umah mama, main2 ngan aqil aqif jap..solat asar then terus gi dapur untuk prepare dinner. mule2 aku siang udang tu dulu..then petik cili burung, hijau and merah..family aku suke makan yang pedas2..so aku lebihkan sket kuantiti cili tu...abi agak kureng sket makan pedas ni..tapi he can adapt untuk makan pedas2 nih..sampai kuar air mata abi kalo makan pedas2 sgt..hehe then aku siang bawang, amik serai kat blkang umah...kunyit idup sket..then dah siap proses siang menyiang..aku amik blender..blend cili, bwg putih, bwg merah, serai, kunyit hidup...
pas tu time untuk meng'gulai' udang..huhu after half an hour, all is ready and completed.

its now time untuk basuh and mengemas balik sume brg2 and those things untuk proses memasak tadi..sbb aku mmg dah dididik oleh mama untuk mengemas sume setelah selesai masak..no berterabur and berkecah2..tu sume takde dalam diari masak aku...hahah everything done, everything must clean and all must clear..tempat masak and makan beb, mesti kene bersih sebersihnye...kalo kay umah aku sendri pun aku dah terbiase dgn kemas mengemas...setitik air pun tak dibenarkan...haaha sume aku mesti lap..sume mesti bersihkan..sume kene letak tempatnye balik..dont like kalu dah amik tak letak tempatnye balik....erm dah melalut ni...ok when all those masak2 thing is done, ecelly jam pun dah kul 7.35pm...dah nak masuk maghrib...abi pun baru je sampai umah..dok main2 dgn twin..lepas solat maghrib..perut pun dah lapar..ape lagi , mari kite makan...hehe




Masak Lemak Udang with Nenas

0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin