Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Wednesday, April 3, 2013

:: Pemanggang ajaib termurah ::



 Salam...

Napnang ni kalau aku tak buat entri, maka tak ade la die baik ati sangat nak tambah earning dalam akaun.. jap-jap lagi kalu dah sampai amount yang aku rase leh cover duit beli beg Micheal Kors aku cash out kan la..kahkahkah...


Haa...skang ni pemanggang ajaib ni dah jadi fenomena..sampai kan chef selebriti kat TV pun dok gune pemanggang ajaib ni...hape punye chef la...ko kan chef, tunjukkan la skill ko yang sebenar kan... pemanggang ajaib ni khas untuk orang macam aku yang tak bape rajen nak masak ni...hahaha


Dari survey yang aku buat, ramai yang kate brand Happy Call ni yang terbaik..kat Yutiub pun ade tunjuk cara-cara penggunaan pemanggang ajaib lagi bertuah ni...kahkahkah :)) ... Happy Call ni brand dari Korea...dan yang pertama mengeluarkan produk ni..



 Aku ni suke masuk groupon, mydeal, milkadeal dan macam-macam deal lagi lah...banyak barang murah kat situ..tapi kene bace syarat-syaratnye dengan teliti..jangan sampai tipah tetipu...carik punye carik aku jumpe deal ini, pemanggang ajaib brand happy call dengan harge RM80.00.. suke, lompat bintang :).. sebelum ni ade yang jual kat FB, RM 95 tu pun aku dah rase murah :)) yang ini lagi super duper murah dan yang paling penting it was recommended brand... cume kene tunggu 15 to 20 days for delivery..and it was free delivery !


Tapi mintak maap la, the deal was over..so rerajen la carik kat groupon ke segale tu ye...okbai!



Monday, April 1, 2013

:: Linguinie with Salmon Steak on weekend ::



Salam...



Abang dari Kuching datang umah hari Sabtu.. dari petang sampai la malam.. dah lame abang saye ni tak balik semenanjung, sebab kakak ipar gojes saye tu buzy sesangat.. seronok la mak ngan abah saye, dapat jumpe qesteena zarra...lagipon Qes dah masuk playschool, so maybe lepas ni jarang-jarang jugak balik...takkan nak monteng sekolah kan...rugi bayau mahal-mahal..bile dah berkumpul ramai-ramai ni, banyak la boraknye, banyak la ceritenye, banyak la gossipnye..oh sunggh seronok sampai ke malam pon i rela dengar cerite, janji semua orang i dah isi perutnye dengan dinner yang sedap -sedap.. hahaha




 Ikan siakap 3 rase, ini my sis masak , letak nenas bebanyak, sangat ohsem..kakak ipar kenit sorang lagi mintak resepi...sebab ape kitorang panggil kakak ipar kenit sebab umur die kecik dari kitorang dan badannye pon kecik comel lote gitu... rendang kerang tu dah macam raye kan, tapi umah mak aku rendang tu kengkadang rase tekak nak makan rendang aje, masak aje la macam biase..tak susah pon, campak-campak aje serai, lengkuas, halia, kunyit and opkos cili api dan santan..siap! ermm..selain rendang kerang dan siakap 3 rase, ade jugak salad tauhu dan telur... mestila perut dorang kenyang kan...


 On sunday morning, as usual mase untuk settlekan housecores... seminggu sekali mase kilatkan everything... sambil mengemas dan mengelap habuk, sempat jugak layan food network channel...lagi best dari AFC...AFC aku dah boring, semua chef  dah biase sangat nengok dorang masak... kat food network channel ni, you could experienced sumthing different!



 Groceries pon dah abis, so we went to Tesco Mutiara Damansara.. makan pagi pon belom lagi mase ni... the kids sempat minum milo aje..



 Qaseh yang dah increase her appetite..suke makan nasi dengan udang.. tengok pipi die dah tembon...aku la yang paling happy kalau anak-anak yang beriya makan..aqel dan aqef memang takde masalah..


 Abi belikan Turki Kebab. He ordered Beef Kebab and Jumbo Chicken Sausage..Its yumss delicious...at least dapat isi perut yang kosong tadi... Qaseh suke Kebab daging ni...tapi part yang last terjatuh, kesian Qaseh..takde rezki la tu...


 Sambal udang... it looks gorgeous rite..yes this is one of our lunch menu... Makan tengahari yang dah lambat.. its nearly 4 pm... lapor nasik dah abi kate...



Kerapu thai sauce ni pon sedap...aqel and aqef like it to the most... sampai abi kene korek-korek isi ikan kerapu ni...isi ikan ni juicy, takde la di goreng sampai rentung...isi pon dah tak nampak..thums up to the Cook..sangat recommended kepade sape yang makan di Madam Lim Kitchen... the sayur goreng belacan pon sommore delicious!



 Malam i masak yang simple-simple aje..ade beli salmon block kat Tesco, sekilo RM22 aje..beli 7 keping tak sampai pon sekilo...hahahah i buat linguini olio topped with salmon steak...salmon tu i grilled je, perap dengan italian herbs,lemon and pepper..so easy kan...



Hari weekdays, balik kerja penat..weekend we spent a good time with luvly families..rase penat keja hilang...today, cuti sekolah dah berakhir..mula la dengan rutin seperti biase...so no matter what, am happy to be me...
  

Monday, November 5, 2012

:: Hari yang hujan dengan Le' Trianon Choc Cake ::





Salam....

Sejuk je rase skang ni kan..Dah macam duduk dalam chiller rasenye...nak kate panas pon tak, nak kate sejuk sampai beku pon tak jugak..sejoooooq memanjang...tapi tido malam tetap pasang ekon!


Pagi-pagi hari cuti kalau terus berkelubung selimut memang la best kan..perut lapar , jadi ku gagahkan jugak melompat dari kelubong selimut.. memule rebus cili kering, sukat beras untuk masak nasi..aku masak dalam rice cooker aje. sambil tu siang bawang putih, bawang merah..kisarkan cili terus je menumis sambal..sambil tu pulak goreng ikan bilis, kacang tanah dan dadar telur..bersihkan kulit timun, potong, masukkan peti ais kejap..sedap makan sejuk-sejuk nanti..sambal tumis banyak bawang siap masak, nasi pon sedang-sedang elok masak..nak mengejar mase hubby nak gi keja, dalam mase sejam siap nasi lemak..phewww!

Ikan bilis memang dah siap kopek, jimat mase disitu..bukan beli yang dah siap kopek..aku beli yang belum kopek..biasenye waktu mengopek ikan bilis sambil breakfast dengan hubby di hari sabtu..yelah skang hubby keja hari sabtu, sambil teman die breakfast seblom nak gi keja tu aku pon kopek la ikan bilis tu..bukan banyak pon, setengah kilo pon tak sampai...aku suke kopek sendri ikan bilis, kalau beli yang dah siap kopek tu, alamatnye keras cam kayu la lepas digoreng nanti!! hazab kan nak makan...


Telur tu aku sengaja tak rebus sebab aku teringat mase kat sekolah dulu, aku selalu beli  nasi lemak sorang makcik ni jual dekat dengan sekolah..nasi lemak telur dadar potong kecik-kecik..mase tu nasi lemas reganye 50sen je, siap ade sayur kangkung celur... hmmm seronoknye mase tu...Skang mane nak dapat nasi lemak 50sen lagi..


Lepas mengemas rumah, aku siapkan tempahan mini pavlova..kali ni aku gune oven baru..hahaha jangan percaya..ni oven mak, mak dah wariskan oven ni pade aku..aku sangat suke oven ni...bakar biskut, kek, panggang ayam daging cantik je...so aku sangat sooookaaa! timaseh mak...


Hasil dari oven Europa yang mak waris jari hantu kepade aku...sangat cantik pembakarannye kan..putih melepak cik mini lova aku jadiknye...


Bile dah semedaaaang je hujan, memang rase liat nak kluar ke mane-mane...tapi semalam aku keluar jugak..aku, adik-adik, mak & makcik aku jalan-jalan perabes duit kat kedai runcit Presto, Citta Mall... Gaya cik Qaseh dapat jalan-jalan di hari hujan...meliok lentoq cik Qaseh..


Kedai runcit Presto ni kelass ko jah! sambil menyopping kite bole makan-makan pulak... see my sista yang dah verangan jadik duta coffee house kat dalam presto..


Le' Trianon ni cake house tau..ingat lobi hotel ke hape kan..they jual only 2 types of cake.. we bought two pieces of chocolate cake..the chocolate cake is awesome!


Look at the sweet couple!...hahaha me and hubby waiting for the chocolate cake.. just like waiting for the room card at the hotel lobby ...:))


Have a nice day!!

Wednesday, October 20, 2010

:: loan tudung ::

salam buat semua :P
ngeeeee :))


dah dekat seminggu tak berupdate
nak preview kenduri cukur jambul qaseh pun tak sempat ni..
tak boleh..tak boleh..
mesti adakan masa jugak..
tapi mase tu cemburu bangeeett..
insyaAllah mesti ade...


lately ni sangat la tak sempat nak berkampung disini
berkampung nak buat cerita la kan
dah berkampung pun tak sempat
ape lagi nak jenjalan kat rumah kengkawan sume
nak tinggalkan jejak lagi la tak dapek...huhu


ni dah ke lauuuuttt ni..
ape cerita loan tudung plak kan..
mase lunch yang seciput
digunakan sebaik2nye..huhu
sanggup tak makan..
memecut ke ARIANI kota damansara
lebih kurang 15 minit sampai...
uuuupppss terlupe..
aku gi dgn kolig sekapal, sekepala
sape lagi kak rina cayang laa


pilih punye pilih
cube sane cube sini
aku berkenan 2 helai tudung
kene jugak la berkenan dgn 2 helai tu
disebabkan buy 1 free 1
rembat aje la kan


dok merewang-rewang kat butik tu
aku tersuke sangat kat design tudung ariani tu
rege nya rm1++
seb baik ade diskaun 20%
tapi bile diskaun pun maseh mahal jugak kan


disebabkan suke sangat
photog in da houze a.k.a kak rina
kebetulan usung DSLR die
so berphotoshooot la aku kat ARIANI tu..hehe


gambar tu berperanan utk tunjuk kat abi
nak suh die tengok cantik ke tak tudung tu
ye la abi ni kene tengok dulu baru die percaya
baru lah kenen2 untuk approve loan beli tudung tu..
tapi sampai skg takde cite pun
senyap aje...keh keh keh
yang approvenye baju the kiddoz...huhu


meh tengok ibu the kiddoz berfotoshooot di ARIANI...hehehehe
:
:
:
:
:
:
:
:



:: gaji bulan ni, abi mesti approve kan gak loan tudung ni.. :) ::

aqil aqif dah pandai cakap...ibu pakai tudung tantek...hehe :P




Friday, April 2, 2010

:: Prezzie lagi??? ::



Aqil aqif dapat hadiah lagi???
Sorry la kali ni entri bday aqil aqif je pulak.
Padahal dah nak sebulan dah bday dorg..
Sebulan Mac tu la bday die..

Last week papa belikan kasut baru untuk budak bedua ni
Untuk prezzie aqil aqif katanye
abis basikal tu hape pa??hehe
bukan prezzie ke???
Papa suke kasut crocs..
So papa belikan crocs untuk cinta hati papa tu..
Kitorg beli di Ikano saje...
Cadangnye bukan nak beli kasut pun
Saje jalan2 je kat ikano..
Bile nampak butik Crocs, mesti la masuk
Tak sah la papa kalo dah jumpe crocs tak masuk kan..

Kebetulan aritu ade Sales kat crocs
Takde la sales gile2 pun..
Ape nak gilenye...
Harge pun dah mahal gile..
Cume ade less 20% on the second pair..
Bole la kan..sebab nak beli 2 pairs..
Rezeki aqil aqif lagi...
Syonnok betul jadi aqil aqif
Dapat papa camtu...hehe


Lepas beli crocs , perut pun dah berkeroncong
Aqil aqif pun dah menyebut mamam mamam aje
Bile sebut mamam , mesti mamam fish aje hehe
Kitorg pun masuk la ke Fish Manhattan...
Sebab ade nasi dlm menu die kan
Papa mane bole tak makan nasi kan...
Mesti nak makan nasi kalo bole...
So we all masuk dan makan dgn heavennye...

Ape ye yg kitorg makan ??Lebih kurang aje la ye..
Ade ikan dori, sotong, udang fries & so on so forth la..
Sos cili & tartar sos die sgt sedap
Bole la kan..sape2 terhengen nak ratah ikan tu....

sotong die pun besar gaban..

tapi tak liat..

udang lagi la besar gajah..

Sangat mebeles...



Balik umah..dah dekat maghrib..
auntie Jaja buat kezzutan pulak...
kezzutan ape pulak ??
Kezzutan untuk aqil aqif la ofcoz..
Dah jadi bday boy..dapat hadiah aje la kejenye..
auntie jaja hadiahkan botol susu AVENT BPA Free...
auntie jaja kate die beli di Mothercare..
hoho i know..
mmg ade Sales kat Mothercare..
sebelum ni pun aku ade rembat bermuda untuk aqil aqif..
very la the cheap...got 70%..
hokey..thanx to auntie jaja...


dah abes ke prezzie aqil aqif??
jgn muntah pulak kalo lepas ni ade lagi prezzie..hoho



Monday, March 29, 2010

:: Lampu Baru ::


Meh nak update sket pasal deko mendeko ni

cite pendek dulu..yang panjang entry kendian lah ye..
lame la jugak tak cite pasal hobi aku ni
ape lagi kalo bukan deko mendeko umah
hobi ni yang pastinye dikongsi dengan sang somi terchenta tu
tanpe hubby susah gak aku nak melaksanakan hobi aku ni kan

hokey...kali ni aku ade beli lampu baru
kitorg mmg die hard fan IKEA
most of the deco stuff exactly from IKEA la kan ( the world of idea) hehe
jumaat lepas gi ronda2 ikea..
rembat la satu sang kumbang hencem bercahaya ni..hehe
name die SMILA BAGGE...

mule2 idea dtg nak letak kat bilik aqil aqif...
tapi akhirnye letak kan master bed room aje..
cahaya yg keluar smokey je gitu...
seswai buat lampu tdo...
aqil aqif bile nampak lampu tu..
suke sgt...mulut tu asek ngomel aje..
"ampu, ampu...atteekkk"

:: syommel kan, ade nampak kaki lagi ::


:: ni la die si kumbang hensem tu ::


Thursday, September 17, 2009

:: raya preparation fr mykiddozz ::


hehe...priority is always come to my kiddoz - qaqil n qaqif..

lps shopping last week kat MV, tu la yang dapat di pancing utk my lil twins utk raya ni..


auntie jaja, prezzie kat kiddoz MIKI shirt...mummy nye yang pilih...tq auntie jaja

mummy dpt sandal carlo rino dr wan cu...auntie jaja dpt alba watch dr wan cu
toce toce wan cu..muahhhhh


Tuesday, April 28, 2009

.:: Last weekend updates ::.


...::::: SALAM SILLATURRAHIM BUAT SEKALIAN ::::....

Ape ye yang aku buat minggu lepas..which means on saturday and sunday...
Sabtu aku keje..maknenye lepas kul 1 la baru bermula xtvt aku..kehkeh..mmg dah target g metrojaya warehouse sale kat stadium malawati tu, pastu go ahead to baby jaya...itu plan awal la kan...check it out...:P ..on the way balik umah tu aku call member aku, kak yanti..tanye die ade g warehouse sale tu tak...die kate die baru je abis memborong comforter...ya ampun..awalnye dah siap shoppinq..aku cam ketinggalan je rase...lagi le aku rase bersemangat dan teruja nak g kan...tapi kak yanti kate pulak, org terlalu ramai dan she's preferred not too bring along twin aku..sbbnye dah bersesak2 dan belanggar2 bahu dok dlm tu..erm pikir panjang gak aku, nak bawak ke tak twin tu...fikir punye fikir aku pun terus call abi..abi ade kat umah..menguruskan umah...kalo aku keje abi aku la yg buat sume keje umah..esp basuh kain and mop lantai...speechless aku, he willing to do all this stuff..cayang abi...ok berbalik pd cite td, bile call abi aku btau la yg aku taktau samada nak bawak twin ke tak...aku kalo bole nak suh mama jage je...abi pun setuju dgn cdgn aku yg aku rase tak bape bijak tuh..haha aku terus amik abi kat umah then g umah mama..aqil aqif ade dok main dgn atok die...ni maknenye takde harapan la aku nak tinggalkan dgn mak aku...cdgn kurang bijak aku tu tak menjadi sbb aqil aqif menangis2 dah nk dokong...abi pun pandang je kat aku...pandang ade makne tu...means kene bawak gak twin tu...end up , aku dan abi tukar venue..hehe dari nak g shah alam, kitorg hanye g ikea, ikano & the curve...hahahh lagi senang...tak payah nak bersesak2 sgn org kan...
kitorg parking kt ikea, sbb bole g ikano sekali...jimat parking..we can go through this 3 complex...amat tidak membazir...no charge...g branded outlet, aku beli 2 psg old navy sleep ware , 2 psg oshkosh t shirt & mothercare nye shoes...kat sini sume borong aqil aqif nye stuffs je..

then g makan, perut pun dah lapar gile...since aku hanye mkn sebungkus nasi lemak di awal pagi td...time tu dah dekat kul 4 lebih...we go ahead to Kluang Station to have lunch yang dah sgt lambat...we place an order for nasi + kari kambing (of cos for abi) , meehoon grg siam (aku punye) , chicken wing and 2 drinks...after tu aku g cari mom's care outlet...jumpe jugak akhirnye kat level 2...tade la besa sgt, rase lagi besar yg kat OU tu...bought MAM Ultivent 260 ml anti- colic feeding bottle...beli kalo hijau..yg biru dah ade..

bile dah abih jalan ke ikano ni , aku g the curve through the bridge...nothing so special..biase2 aje ...tapi aku dah aimed BUBBA GUMP SHRIMP & CO. , next month kite leh g ctu ye papa...tapi halal ke ek? WAROENG PENYET pun ade..the indonesian's restaurant...

then patah balik g ikea lak...sebelum sampai ikea, aku lalu depan crocs...hehe saje masuk..aku mmg dah berkenan lame kasut crocs yg satu nih...so abi kate beli la...aku pun try2, then go straight proceesd to cashier counter...cepat je...takut nanti beralih fikiran tanak beli plak...hehe

crocs : silver+ lavender..thanks to abi..

g ikea purposely nak dapatkan parking free...tapi kene la beli sket brg kan...round2 kat ikea, papa jumpe an iglue tent...papa rembat satu untuk aqil aqif..cume RM35 je...so dapatle tiket free..
hari ahad, pagi tu takde buat ape...aku kemas2 umah cam biase...g umah mama, makan nasi siap2...hehe pastu plan nak g warehouse sale tu pulak..akhirnye g jugak aku...kali ni my sis niza g jugak...atleast ade gak yg bole tgk2kan aqil aqif...sampai sane dlm kul 4 lebih..org ramai jugak lagi...sempat la aku beli langsir umah...murah je rm 25..aku beli 4...baru rm100..untuk abi , abi beli dockers nye seluar...from rm 234 dapat rm 74...tak ke murah tu...takleh nak sambar byk brg...sbb org lg ramai dr barang yg dijual...kejap je kat situ..kul 6 aku dah kuar...


inilah rupenye langsir yang aku borong tu

we go ahead to mutiara damansara...TESCO le..hehe mmg nak beli pampers and susu...dah shopping abis ...dlm kul 7 lebih..we all balik umah...balik umah pasang langsir tu..tgk la hasilnye langsir baru tu...malam tu my sis belanja satay..yummyllicious..itu je la kot...aku pun mim lam alip sin nk cite panjang2 ...ekekek cancincau..
Till Now..



Notes : ade pict yg tak sempat di haplod, akan dihaplod kemudian..

Friday, April 24, 2009

.:: Warehouse Sales ::.

Thinking of what to do this weekend??? Here is the answer..heheh meh le drop by the warehouse sale near you...Lets check it out dear...


1) METROJAYA WAREHOUSE SALE

22 - 26 APR 09 (10 AM TO 7 PM)
STADIUM MALAWATI SHAH ALAM




2) Drop by the DKSH WAREHOUSE SALES where goodies await you! There's something for everyone :)
What day? 25 - 26 April 2009 (Saturday & Sunday)
What time? 9.30am - 5.00pmWhere? DKSH @ 74, Jln University, Petaling Jaya
Bring your family & friends! The more the merrier! See ya!


Monday, February 16, 2009

~crocs punye pasal

ape yg aku nak cite ni cume pasal kasut crocs and cite2 yang berkaitan..hehe

Minggu lepas hubby baik kampung...ada hal penting family...aku tak balik same...satunye sbb hubby balik ari khamis lagi so aku kene cuti la kalo camtu..so tak jadi cuti and satu lagi sbb aqil and aqif..dorg tgh lasak skg ni...susah nak handle...so hubby balik sorg je naik bas....malam khamis tu aku anta hubby g seksyen 18 shah alam, hubby naik bas kat sane ..so bermule la tanpa hubby di sisi..huhu aqil n aqif pun cam rindu je kat papa die..sedih2...ok dalam mase hubby balik kampung tu , aku pun takde gi mane2...melayan kerenah aqil and aqif je...aku dok umah mama...bermalam sume kat umah mama...sampai ari yang ditunggu2. isnin (cuti ganti ari thaipusam)..aku pagi2 lagi dah g amik hubby...sampai je gombak hubby call, sbb mlm tadi b4 die kat kb lagi aku dah btau bile sampai tol gombak cal aku...so kul 5 pagi aku g amik hubby...sampai umah dekat kul 7...aqil n aqif tak bangun lagi...lepas aqil n aqif bangun....dorg terus merangkak pergi kat papa die...rindu sgt agaknye...yela mane penah berenggana ngan papa die...sbb mlm nak tdo mesti main dengan papa die dulu...

cuti kan 3 ari...tapi aku tak g mane2...so petang tu lepas kemas2 umah sume...aku ajak hubby hang out...kitorg gi OU...jalan2 kat sane..g FOS kids...beli jumper (sleep set) untuk aqil and aqif...g makan2...and dah dekat kul 7 lebih...so buat ape yg patut...pastu kitorg g the curve lak...saje jln2 bwk aqil n aqif...dorg suke sgt..singgah clark...nak beli kasut untuk budak 2 org ni..sbb ade satu kasut je yg leh pakai skg ni...kasut adidas bli time raye aritu.yg lain sume kasut baby2 dulu..dah tak muat la..tapi tak beli pun kasut clark tu...takde yg saiz dah stat nak berdiri...sume yg crawling je...so tak jadi beli...the curve ni agak busan sket la...sunyi sgt...so kitorg decided gi ikano.kitorg seberang je jalan tu..jalan tolak stroller aqil n aqif...ibu tolak stroller aqil, papa tolak stroller aqif..hehe kat ikano masuk branded outlet...beli lagi baju aqil and aqif...dapat sepasang sorg..untung sunggug anak ibu ni...

ok nak dijadikan cite...depan branded outlet tu ade kedai crocs...so kitorg pun jengah2 la kedai tu...window2 shopping..aku mmg berkenan satu high heel crocs ni...cantik aku suke...even high heel tapi amatlah selesa bile pakai...tgk tag price RM 209...ok la gak..aku ckp kat hubby aku nak...ide senyum je...hubby pun dah bekenan satu sandal croc ni..tapi kitorg tak beli pun sbb waktu dah dekat kul 9 lebih...dah mlm..aqil and aqif pun dah tdo dlm stroller mase tu...hubby kat e miggu depan kite gi lagi..so semalam aku g ikea and terus gi crocs..dah tak sabar ni...masuk je kedai hubby terus tgk admire sandal die tu...die jadi amik...RM 169 no discount! haha aku g yg bhgn kasut aku lak...tapi dah takde...tgl saiz yg comel2 aje...so tak dapat la aku kasut tu...tapi hubby kate nti kite gi subang parade lak...tgk kat sane...nak pujuk la tu...hmmm tak dapat la hadiah valentine..heheh takpe pastu hubby nak pujuk lagi...die belikan starbucks ice blended...
hmm tu la cite crocs aku...ni la rupenye sandle crocs hubby tu..



valentine prezzie for papa..hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin