Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Showing posts with label Twin. Show all posts
Showing posts with label Twin. Show all posts

Thursday, April 11, 2013

:: Panas & Pedas di hari hujan ::





Salam...


Haaa...nampakye hari buang undi dah diumumkan..insyaallah tahun ni aku mengundi kat sg buloh..abi balik kota baru untuk mengundi...berpatah arah kejap...hahahaa 

 Musim hujan petang pun dah mule skang ni... semalam jam 5 petang dah hujan selebat2nye...jam 5.30 nak ambil aqel aqef balik dari At-Taqwa..dalam kepala hotak ni dok pikir memang payah kalau hujan lebat camni nak amik due-due kenits tu... penghabisnye jam 6 petang baru keluar dari opis..itu pon ade reporting yang tak siap lagi...belasah la...esok2 aku siapkan!..anak aku tunggu kat sekolah lagi kesian kan... nak sedapkan hati, takpe lepas abis waktu sekolah ade kelas Iqra', so terisi la mase daripada nak tunggu ibu die yang lambat datang ni.. huwaaa...

Tengok la paparazzi tak bertauliah sempat amik gambo...betape lebatnye hujan petang semalam...jalan dah penuh dengan air...yelah sejam punye hujan lebat...no wonder boleh penuh air kat jalan... gelapnye dah macam jam 8 malam...lampu jalan pon dah pasang....


Hujan-hujan cenggini...perut tu memang lapar la...dua hari lepas,  lepas ambil aqel aqef aku singgah econsave shopping sikit groceries...beli lauk-lauk untuk masak....nampak sotong amik sotong, nampak udang amik udang, nampak kangkung capai kangkung..fast and easy shopping sebab tak kuwase nak melayan aqel aqef nak yoget makget tu semua...semua tu adalah dilarang sampai la korang besar...laju-laju aku skip tempat yoget-yoget tu semua...seram hokey!



Sotong dah ade , aku masak la kan...Sambal sotong sehangat-hangat asmara...muahahaha lepas basah kena hujan, aku masak sambal sotong ni..sotong nak dibuat ape lagi kan...sambalkan aje lah...sesuai sangat la musim musim hujan cenggini, hangat-hangatkan badan dek cili api merah siam yang pedas berdesing tu...anak-anak aku suke makan sotong, dorang nak jugak makan sambal sotong ni, tapi aku la jadi mangsa penghisap sambal...melopong kepedasan mak korang tau...takpe demi anak terchenta..hahaha




Yee mee kungfu ni anak-anak aku yang order... febret dorang kalu ade mee kuah-kuah cenggini...



Dari kuching datangnya telur ikan terubok ni...maha sedap, fresh giler dan lembut sangat..kakak ipar aku bawak dari kuching..yang ni memang mintak tak diletak garam... rasenye lemak-lemak sedap lah...dan inilah telur yang paling mahal aku pernah makan...sekilo RM300...tapi memang ohsem!


Mak aku cakap Qaseh tak tido mase tengahari...gini lah jadinye...tertido la menyendeng kat sofa ... aku memang tergelak habes tengok die tertido macam tu, sebabnye aku ingat die tengok kartun same dengan abang-abang die...rupenya dah tertido..qaseh qaseh....


 Rindu kat papa die kot..abi aku outstation ke Kota Kinabalu..dah seminggu...hari ni baru balik...

Tahun ni papa jarang kene outstation..ni baru 1st time...lame jugak plak tu...


Have a nice day you all...Okbai! :))



Monday, April 1, 2013

:: Linguinie with Salmon Steak on weekend ::



Salam...



Abang dari Kuching datang umah hari Sabtu.. dari petang sampai la malam.. dah lame abang saye ni tak balik semenanjung, sebab kakak ipar gojes saye tu buzy sesangat.. seronok la mak ngan abah saye, dapat jumpe qesteena zarra...lagipon Qes dah masuk playschool, so maybe lepas ni jarang-jarang jugak balik...takkan nak monteng sekolah kan...rugi bayau mahal-mahal..bile dah berkumpul ramai-ramai ni, banyak la boraknye, banyak la ceritenye, banyak la gossipnye..oh sunggh seronok sampai ke malam pon i rela dengar cerite, janji semua orang i dah isi perutnye dengan dinner yang sedap -sedap.. hahaha




 Ikan siakap 3 rase, ini my sis masak , letak nenas bebanyak, sangat ohsem..kakak ipar kenit sorang lagi mintak resepi...sebab ape kitorang panggil kakak ipar kenit sebab umur die kecik dari kitorang dan badannye pon kecik comel lote gitu... rendang kerang tu dah macam raye kan, tapi umah mak aku rendang tu kengkadang rase tekak nak makan rendang aje, masak aje la macam biase..tak susah pon, campak-campak aje serai, lengkuas, halia, kunyit and opkos cili api dan santan..siap! ermm..selain rendang kerang dan siakap 3 rase, ade jugak salad tauhu dan telur... mestila perut dorang kenyang kan...


 On sunday morning, as usual mase untuk settlekan housecores... seminggu sekali mase kilatkan everything... sambil mengemas dan mengelap habuk, sempat jugak layan food network channel...lagi best dari AFC...AFC aku dah boring, semua chef  dah biase sangat nengok dorang masak... kat food network channel ni, you could experienced sumthing different!



 Groceries pon dah abis, so we went to Tesco Mutiara Damansara.. makan pagi pon belom lagi mase ni... the kids sempat minum milo aje..



 Qaseh yang dah increase her appetite..suke makan nasi dengan udang.. tengok pipi die dah tembon...aku la yang paling happy kalau anak-anak yang beriya makan..aqel dan aqef memang takde masalah..


 Abi belikan Turki Kebab. He ordered Beef Kebab and Jumbo Chicken Sausage..Its yumss delicious...at least dapat isi perut yang kosong tadi... Qaseh suke Kebab daging ni...tapi part yang last terjatuh, kesian Qaseh..takde rezki la tu...


 Sambal udang... it looks gorgeous rite..yes this is one of our lunch menu... Makan tengahari yang dah lambat.. its nearly 4 pm... lapor nasik dah abi kate...



Kerapu thai sauce ni pon sedap...aqel and aqef like it to the most... sampai abi kene korek-korek isi ikan kerapu ni...isi ikan ni juicy, takde la di goreng sampai rentung...isi pon dah tak nampak..thums up to the Cook..sangat recommended kepade sape yang makan di Madam Lim Kitchen... the sayur goreng belacan pon sommore delicious!



 Malam i masak yang simple-simple aje..ade beli salmon block kat Tesco, sekilo RM22 aje..beli 7 keping tak sampai pon sekilo...hahahah i buat linguini olio topped with salmon steak...salmon tu i grilled je, perap dengan italian herbs,lemon and pepper..so easy kan...



Hari weekdays, balik kerja penat..weekend we spent a good time with luvly families..rase penat keja hilang...today, cuti sekolah dah berakhir..mula la dengan rutin seperti biase...so no matter what, am happy to be me...
  

Friday, March 22, 2013

:: Aqil & Aqif turns 5 ::










Bismillahirrahmanirrahim.....


Senyap-senyap anak kembar saye dah genap umurnye 5 tahun.. Lahir 7.3.2008.
Tahun ni saye tak dapat meraikan birthday abang dan adeq... Saye di Senai, Johor mase tu sebab ade new setup plant di sane dan ade audit yang perlu saye lakukan. Abang ngan adeq makan kek dengan papa & Qaseh aje kat SR on that day. Papa wassaped ibu, katenye abang ngan adeq dah tak sabo-sabo nak makan kek, sampai nangis-nangis.

Saye pun dah balik dari Senai, on weekend celebrate la jugak birthday abang & adik.. tiup lilin jugak kan.. walaupun tak jemput sape-sape, yang penting abang ngan adeq happy dapat diraikan..
 

Butter kek ni my sis sponsered. Sedap.. Tradisional butter cake dari kitorang punye personal baker...ececeh mengade betol siap ade personal baker..hahaha ..takde tema ape-ape pun. angry bird tu just decoration untuk birthday boys aje.. less is more.. just nice and simple butter cake..



Aqil Miqhael, Qaseh Hannah Qhadeeja, Aqif Miqhael ... tiup lilin same-same..lilin ni ade sparks dan takkan mati hingga habis..so seronok la aqel aqef qaseh..


Kebetulan Ikea buat promotion Swedish Meatball yang betul-betul murah. Sebiji 20 sen aje.. so kitorang beli 80 biji.. memang senak perut la nak menghabiskan meatball sedap giler ni. Jadiknye hidangan makanan untuk birthday boy adalah IKEA meatball.. very the swedish kan..:)



Birthday present untuk abang ngan adik dari Nana (my sis).. papa kate dah macam khemah kat sarkes..seriyes.. bebudak ni memang suka la dapat khemah ni. Khemah ni pon dari Ikea jugak. Bolela abang adeq dan Qaseh bertapa dalam tu..hahaha siap ade langsir lagi hokkey!



Ibu dan papa sayang abang ngan adeq..tahun ni dah masuk kindy kat Taska At-Taqwa.. Alhamdulillah semakin hari semakin cerdik & bijak.. mengaji Iqra dan hafazan pun dah pandai.. Ibu dan papa dikurniakan anak-anak yang baik, cerdik dan bijak.. Qaseh pun dah exposed dengan ape yang abang ngan adeq bawak balik dari kindy. seronok tau, bile Qaseh pun dah bole bace doa-doa yang abang ngan adeq bace.. sesungguhnye anak-anak ini, anak-anak syurga kami..Ibu dan papa doakan abang dan adeq membesar dengan kasih sayang dari ibu papa atok nenek jaja nana dan semua orang, jadi anak yang soleh , yang menghormati orang tua, yang bile besar nanti jadi kebanggaan ibu dan papa dengan menjadi manusia yang ade ilmu, iman dan taqwa.. ameeeeen...



Thursday, November 1, 2012

:: Aidiladha Maggie Ketam ::





As-salam... we are back from tokmek and tok ayah kampung!  

Thanks to all salams and aidiladha wishes...


Cepatnye dah hari khamis...Esok, Jumaat dah seminggu Aildiladha berlalu...penat pun masih terase..walau penat tetapi we having a great journey to balik kampung and celebrate a beautiful aidiladha this year..alhamdulillah..



When i posted this picture at FB, many of my friends were shocked looking at the terrible traffic at Karak Highway...it is normal view when orang pantai timur went to their kampung.. Normally journey from KL to New Castle (Kota Bharu :) ) with normal traffic should be between 8-9 hours included berenti solat and makan semua lah. 



The info we had from FB and Twitter, this crazy jam continued to Gua Musang and Kuala Krai. Due to this crazy mazy jam, we switched our journey by using Lebuhraya Pantai Timur (LPT). We had experienced a lot!! Biarlah perjalanan melalui LPT-Terengganu-Bachok melebihi 100km dari jalan yang biase kami lalui, tetapi jalan sangat clear, lalu highway lagi..ooohh kalu lalu jalan yang maha jem tu, rase nak gile dibuatnye lame-lame dalam kereta.. Kebas vontot doh! 




We go through jambatan diraja at LPT highway.. beautiful view and scenery.. we just feel this beautiful view until we found this......

:

:

:



This lorry bawak lembu..hahaha :) lembu yang nak dikurbankan esok paginye.. the kiddos keep asking " lembu naik lorry nak pegi masjid kan ibu, die nak kene semelih kan?"



We gonna turn to Cherating!! Yeay !! hahah tipu lettuw!! We are entering last exit at LPT (Jabor exit).. You could lead your journey to Terengganu by entering Jabor exit.




Along the way to Bukit Besi, we could find Bandar Al Muktafi Billah Shah..this is a small town at the middle of the jungle!! hahaha betul taw!



When you reached Bandar Permaisuri, you could smell the bau air pantai..aroma air pantai..dah dekat la dengan persisir pantai terengganu..maveles!!




We reached Tok Bali at 7.30 pm.. perut pun dah lapar sangat. aku memang dah lama menghidam nak makan Meggi Ketam Alemy. Its located at Cherang Ruku, Tok Bali. Luckily the restoran is open on that day..memang rezeki kitorang dapat makan meggi ketam...the operation hour is from 4pm to 2 am everyday!! patut la bukak waktu kami datang..Its second time we have been here, but at first we couldn't had it sbb kitorang datang waktu tengahari...sape suruh kan?? :)




We just ordered 2 pots meggi ketam.. coz we didnt know how much the price for 1 pot megi ketam.. After waiting for 20 minutes, the delicious and beautiful meggi ketam is on the table...oh oh my! its so tempting..ibu satu , papa satu..pastu tak cukup..then order 1 lagi pot meggi without ketam..bile dah dapat bil, baru tau harge megi ketam ni..rasenye quiete reasonable for a big and super duper sweet ketam! fresh kaw! hargenye ikut timbang berat ketam..


When hubby went back from toilet, he told me that he saw the way they prepared the meggi ketam at the kitchen. They rebus ketam to make a stock then the noodle (megi) and so forth ingredients they were just put in the pot and cooked using the ketam stock, then garnished with Ketam Nipah/ Batu at the top. It just a simple method and thinking of to make at home sooneest possible! hahaha

It tooks nearly 9 hours journey to our Kampung!! we reached tokmek's house at 9pm..Sampai je umah tokmek, kami makan lagi :))...tokmek masak gulai udang...tokmek puase hari tu, tu yang die masak untuk buka puasa dan untuk kami sekali..dah kenyang makan megi ketam, cume makan ala kadar..kalau tak makan kecik pulak hati tokmek nanti kan...




This year, hubby's family perform the ibadah kurban..7 bahagian dibahagikan same rate dengan 6 orang adik beradik hubby dan 1 bahagian lagi tok ayah punye..cukup 7 bahagian.. Selepas solat aidiladha, kami semua menyaksikan penyembelihan kurban lembu tok ayah yang terakhir sambil bertakbir..tok ayah dah tak larat nak jaga lembu..ye la orang dah tua kan..lembu ni sangat sihat dan warne putih kekuningan..hubby kate semase menyiang dan melapah lembu, perut lempu tok ayah ni bersih je..takde langsung ulat-ulat yang biase jumpe kat perut lembu..alhamdulillah dapat tok ayah jaga lembu ni elok-elok..dan die mati pun secara elok...allahuakbar walillahilham!!




Ibu ditugaskan masak daging goreng! OMG.!...mase the kenits rancak bermain, ibu rancak bersilat masak, while papa rancak menyiang daging dan perut lembu.. :)




Dah puas meloncat-loncat, main tak hengat dunia, habes lencun baju kurong qaseh pakai..panas betul haritu..ibu yang masak di dapur tu pun berpeluh-peluh sane sini..adoyaii!! berlenggeng la tak pakai baju, ibu pakaikan CD je...




Setelah siap dilapah dan disiang daging lembu semua, tiba mase nak bahagi-bahagikan daging tu kepada 7 bahagian..pembahagian dilakukan untuk daging aje, sebab yang bahagian lain dah dimasak singgang dan di buat air asam..daging ditimbang dapat 77 kg semuanya, jadi setiap bahagian dapat 11kg..tulang temulang pula dibahagi same banyak untuk setiap bahagian...



Inilah 11kg bahagian kami untuk dibawa balik dan dibahagi-bahagikan.. alhamdulillah..fresh from the oven..sweet and tender!

selepas solat maghrib, kami ke Wakaf Che Yeh...hahaha saje carik jem lagik kan.. amekaw! tak jadi nak memborong kain ela....lalu saje la nampaknye..;(




Inilah keadaan di sekitar wakaf che yeh..kereta punye banyak camtu rupenye beratur untuk drive-thru McD...sabau je la khennn! dah puas makan daging kurban agaknye.. :)




Nasib baik kami jumpe jugak yang ini... Budu Sedak Sengokti...Budu ni abang aku yg dok Kuching tu kirim..die dah ajar tekak orang-orang Kuching makan budu..haaa sekarang dok ngidam budu tak abis-abis...layankan aje..abang aku bagi ciri-ciri botol budu yang sedap giile ni.."cap ikan emas yang ade gambo limau kasturi, kertas lebel kaler kunem"..dah macam klu amazing race kan..die nak sedozen..tapi aku dapat 7 botol je...6 botol aku bagi die, sebotol aku punye la kan ...:)


Sedar tak sedar..dah tiba masenye nak pulang ke kl semula...alhamdulillah..it was very good and beautiful aidiladha at kampung.. kami panjatkan kesyukuran pada Yang Esa tidak terhingga atas kurniaan rezeki dan kebahagiaan yang dinikmati..InsyaAllah jika dikurniakan rezeki lagi, kite buat kurban lagi tahun depan... doakan yang terbaik...amin...




Wednesday, November 2, 2011

:: Aqil Aqif dah diaperless ::



mak bapak yang sangat sonot tau !!!



alhamdulillah, akhirnye aku ngan abi berjaye jugak..
aqil aqif dah diaperless !!



dengan semangat yang entah datang dari celah mane
aku ngan abi tekad potty training aqil aqif
memula memang banyak dugaan maklah semuakan
buat bodo aje la dugaan yang mendatang...banyak la dugaan ko!



banyak kali dah potty train aqil aqif
banyak kali jugak tak menjadik
minggu lepas, aku ngan abi cuba lagik..kot-kot menjadi
puas jugak pujok rayu macam-macam, tak jalan-jalan jugak
naik geram mak pak dorang tau...
last punye pujok..
abi punye kelentong kat dorang..
abi bagi contoh idola kesayangan aqil aqif, sape lagi kalo bukan budak botak due ketul si upin, ipin
abi kate "upin dengan ipin mane ade pakai pempers lagi"
"mane ade nampak opah die pakaikan pempers, die pakai spende aje"
"semua kawan upin ipin pun tak pakai pempers dah"
"jadi abang ngan adik kene pakai spende jugak ye, baru la same ngan upin ipin"



aku memang dah ade spare spende 4 helai sorang..
aku cakap bile pakai spende, nak tencing berak kene cakap
setiap 2 jam, aku pon kepochi tanye nak kencing ke tak..
bagi die biase-biase kencing kat toilet..
memula, tak kuar pun kencing..tak biase lagi kot
skang haaambik ko, laju je pancot...



stat bulan 11 ni, dah tak beli pempes...tebal la poket papa pasneh..haha
ade belen-belen pempes tu, buat pakai malam aje
skang ni malam pon aku dah tak pakaikan pempes
tapi kene korban mate la, bukan mate aku, mate papa dorang la
aku dah korban mate untuk nenenkan Qaseh..
kul 3 pagi cenggitu, abi kejutkan aqil aqif suh kencing..
pastu seblom hantar umah nenek dorang, suh kencing jugak...
cume semalam, mama bitau, si aqil terberak dalam seluar..
die dah berlari masuk toilet tapi tak sempat kot..hahhaha




Monday, October 31, 2011

:: Lelah, Athma di ujung minggu ::



Janji update ye tak ??



Nak siapkan satu entri pon, aku rase lelah jugak neh..
yelah mane taknye, ujung minggu lepas anak-anak aku berjemaah kena athma
dengan si Qaseh pon join to da club...welkam to da clab la qaseh.. :((



coti deepavali tu sempat lagi ukur ikanO
rasenye dekat 3 bulan kot tak jejak kaki kat tempat pebret kitorang anak beranak
dapat jugak budak 3 ketul tu paw makpak dorang, dapat baju sorang selai..jadik lorr..
haaaa..tengok dah melencong cite lain plak :P



mase eve deepavali tu, indians kat kawasan umah aku ni kemain lagi main mercon
raya cina pon tak macam tu punye perangai main mercon..
tepat kul 12 malam, stat la dorang main mercon macam nak rak
aku rasa macam dok dekat afganistan, iraq tu...meletop-letop seluroh kawasan umah aku tu.
aku dengan abi pulak excited jugek...wahaha
bawaklah budak 3 ketol tu menjakon tengok orang lawan-lawan main mercon
memang cantek-cantek ..nampak tengok real weh macam kat KLCC tu..mane tak jakon kan...:)
abi pun siap amik kemre gajah, captured the moment la..
dah dapat tengok bunga api KLCC puas-puas, aku ajak abi dengan bebudak 3 ketol tu masok..
dorang tak habes lagi menggasak main mercon, takkan kitorang plak yang nak beriye-iye kan..
siap yang raye ni?? hahhaha



masuk umah, aqil aqif dah terbatuk-batuk..
macam mane la aku bole lupe, yang anak-anak aku ni sensitip dengan asap-asap ni..
mase puase dulu pun same, main bunga api, lepas tu dua-dua tercungap-cungap..
aku dah mula risau kalau dorang dah mula batuk..
pesen dorang ni kalau dah batuk mesti tecungap-cungap la jawabnye..
teros aku bagi minum air banyak-banyak biar die rasa lega dan tersos dorang tido..



dah batuk-batuk naik sampai ari khamis..
aqil nampak dah ok, si aqif yang terok plak..
terbatuk-batuk, dada pon dah turun naik berombak-ombak..
aku memang super duper risau kalo dah berombak-ombak camtu..tak senang duduk dah aku..
tapi dalam tercungap-cungap tu, main tak berenti-renti...adeh!!!
malam lepas abi balik dari kerja, terus ke Putra Medical Centre (PMC)..
terus ambil nebulizer...nampak lega dada aqif...better than before..
doc pun cakap, lung dah clear , kahak pun dah takde...
doc bagi antibiotik dan ventolin..
alhamdulillah aqif pun dah senang nak makan ubat..
sebab antibiotik tu kene habiskan 3 hari je..
kalau dulu puas pujuk rayu punye nak makan ubat...:))


jumaat pagi aku tinggalkan bebudak 3 ketol ni kat umah mama...
aku ade appointment kat SIRIM , pastu planning nak ke USJ Plant..
mase hantar kat umah mama, semuanya tido.. ok-ok aje semuanye..
cume qaseh ade batuk-batuk sket...aku tak syak ape at the first place..cume batuk biase..
on the way ke USJ, mama cal, Qaseh dah tercungap-cungap..
dah tak tentu arah aku dengar Qaseh macam tu..tak jadi gi USJ, aku amik half day je..
aku suh mama letak vicks dulu kat dada depan & belakang...bagi die rase lega..



sampai umah, aku terus ambik Qaseh...
leher Qaseh dah lekuk, susah die nak bernafas, dah bunyik-bunyik dah...
ofkos merengek-merengek la kan..
aku cal bitau abi, abi pon teros amik halfday..
abi sampai, kitorang bawak ke PMC lagi...
doc ambil Qaseh then get into nebulizer...
first time dengan nebulizer, Qaseh sikit pun tak melalak cam abang-abangnye dulu
senyap aje die menikmati oksigen..
mungkin sebab Qaseh desperate sangat nak oksigen tu..
Qaseh warded kat PMC dua malam..doc nak buat surveillance and keep on nebulizer 8jam sekali...
alhamdulillah, semua dah OK...



ibu ngan papa pun lelah poket jugak...
naik turun PMC due kali seminggu...hahaha
naseb ade Prudential & Medilink.... :))




Friday, October 21, 2011

:: Aqil Aqif masuk kelas menulis ::


keja ari jemahat dah abes !! ya ribba yok balik yok ....


hokaloh hujan pulak kat luar tu..
musim tengkujoh dah mula, fefeeling duduk kat tepi-tepi pantai pulok
sejuk sesangat , terkencen-kencen ai , kulu kiler masok toilet..
tak tahan weh...nature call !!


seblom zass balik, ni nak masok entri terakhir untuk minggu ni.. (-^-)
cek cek cekidauk....


aqil aqif tahun depan dah nak masuk skool
skang ni ari-ari masok kelas menulis dengan cekgu Jaja die
nanti takde la sangap sangat masuk skool
at least dah kenal dan bole tulis..
kang pegang pensel pon terkial-kial, kesian jugakka
n..


pikcer fresh from the five-five-0-D cekgu jaja
lets them do talking...



tempat kejadian : dapor umah nenek kale hijo !! we go green :)




Aqif yang left-handed
adehhh keciknye buku tu jaja ooi !

tangan dobot-dobot tu ikut papa die..
ape benda pun sume pakai tangan kiri..
sampai nak makan pon tangan kiri..



aqil pulak guna tangan kanan untuk tulis...
walaupun kemba, tapi sorang gune kiri, sorang guna kanan
esok-esok blaja pandai-pandai macam ibu ngan papa ...sila lempan
g doploh kali ye !



tak cukup kat atas meja, melunjor kat lantai pon jadi ko..




hasil masok kelas menulis cekgu jaja...jom nengok ..

ade ghope jugak A B C kan .... esok-esok masuk kelas tak berbayar ni lagi...
ibu banje jaja makan kat PokNik gaji neh :))




hahahahaha nak gelak goling-goling dulu
ni mesti budak dua ketul yang suruh cekgu jaja die lukis
upin upin ni memang dah jadik jiwa aqil aqif
ape-ape pun mesti upin ipin
nak pujuk makan ayam pon, kene upin ipin jugak



ni yang paling ai tak tahan kak ros ngan opah pon ado taw !!
nak tau tak, semua kawan-kawan upin ipin, aqil aqif hafal..
abang salim, korang ingat tak??...
ai pon kadang-kadang lupe taw..
aqil aqif kalo nampak keta proton exora, dari jauh lagi dah tau "ibu tu keta abang salim"
memula ai konpius gak abang salim?? abang salim mane pulak yang korang kenal ni..
" abang salim yang bawak upin upin raun raun naik keta tu la ibuuuu"
jom gelak goling-goling bejemaah..... hahaha adoyaiiii anak..



Qaseh pon nak join kelas tulis-tulis
tapi ngantok nak tido...hahaha



habes masok kelas tulis-tulis !
malam ni masok kelas ngaji mukadam pulok dengan papa die...

antie Jaja entri dah siap..sile bace ye...

can cin cau...



LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin