Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Showing posts with label Hubby. Show all posts
Showing posts with label Hubby. Show all posts

Thursday, April 11, 2013

:: Panas & Pedas di hari hujan ::





Salam...


Haaa...nampakye hari buang undi dah diumumkan..insyaallah tahun ni aku mengundi kat sg buloh..abi balik kota baru untuk mengundi...berpatah arah kejap...hahahaa 

 Musim hujan petang pun dah mule skang ni... semalam jam 5 petang dah hujan selebat2nye...jam 5.30 nak ambil aqel aqef balik dari At-Taqwa..dalam kepala hotak ni dok pikir memang payah kalau hujan lebat camni nak amik due-due kenits tu... penghabisnye jam 6 petang baru keluar dari opis..itu pon ade reporting yang tak siap lagi...belasah la...esok2 aku siapkan!..anak aku tunggu kat sekolah lagi kesian kan... nak sedapkan hati, takpe lepas abis waktu sekolah ade kelas Iqra', so terisi la mase daripada nak tunggu ibu die yang lambat datang ni.. huwaaa...

Tengok la paparazzi tak bertauliah sempat amik gambo...betape lebatnye hujan petang semalam...jalan dah penuh dengan air...yelah sejam punye hujan lebat...no wonder boleh penuh air kat jalan... gelapnye dah macam jam 8 malam...lampu jalan pon dah pasang....


Hujan-hujan cenggini...perut tu memang lapar la...dua hari lepas,  lepas ambil aqel aqef aku singgah econsave shopping sikit groceries...beli lauk-lauk untuk masak....nampak sotong amik sotong, nampak udang amik udang, nampak kangkung capai kangkung..fast and easy shopping sebab tak kuwase nak melayan aqel aqef nak yoget makget tu semua...semua tu adalah dilarang sampai la korang besar...laju-laju aku skip tempat yoget-yoget tu semua...seram hokey!



Sotong dah ade , aku masak la kan...Sambal sotong sehangat-hangat asmara...muahahaha lepas basah kena hujan, aku masak sambal sotong ni..sotong nak dibuat ape lagi kan...sambalkan aje lah...sesuai sangat la musim musim hujan cenggini, hangat-hangatkan badan dek cili api merah siam yang pedas berdesing tu...anak-anak aku suke makan sotong, dorang nak jugak makan sambal sotong ni, tapi aku la jadi mangsa penghisap sambal...melopong kepedasan mak korang tau...takpe demi anak terchenta..hahaha




Yee mee kungfu ni anak-anak aku yang order... febret dorang kalu ade mee kuah-kuah cenggini...



Dari kuching datangnya telur ikan terubok ni...maha sedap, fresh giler dan lembut sangat..kakak ipar aku bawak dari kuching..yang ni memang mintak tak diletak garam... rasenye lemak-lemak sedap lah...dan inilah telur yang paling mahal aku pernah makan...sekilo RM300...tapi memang ohsem!


Mak aku cakap Qaseh tak tido mase tengahari...gini lah jadinye...tertido la menyendeng kat sofa ... aku memang tergelak habes tengok die tertido macam tu, sebabnye aku ingat die tengok kartun same dengan abang-abang die...rupenya dah tertido..qaseh qaseh....


 Rindu kat papa die kot..abi aku outstation ke Kota Kinabalu..dah seminggu...hari ni baru balik...

Tahun ni papa jarang kene outstation..ni baru 1st time...lame jugak plak tu...


Have a nice day you all...Okbai! :))



Thursday, March 22, 2012

:: Permudahkan Urusan Kami ::

hi kengkawan,


i have been snowed with lotsa things now..
especially with urusan beli rumah..
azam for this 2012 .. nak beli rumah ..
luckily the tuan umah nak jual umah yang aku sewa for 4 years plus plus..
alhamdulillah ade rezeki kitorang..
so we all tengah berusaha untuk beli jugak rumah tu walaupun harge rumah tu dah menjulang-julang tingginye..
as offered by the owner it was 300K..
after negotiated, we managed to get 5% discount..
alhamdulillah lagi sekali...


korang bayangkan lah, nak beli umah sub-sale ni kene sediakan 10% kan
dari rega umah..
kire je la sendiri berape kitorang nak kene bayar kat owner umah ni..
memfeningkan kepala jugak nak nyiapkan duet tu..
as a booking purposes, dah kene prepare about 3% which is nealrly 9K itu dan ini..


2 ke 3 bank termasuk sarekat insurance aku gi submit untuk loan umah..
kalau allah dah tetapkan rezeki kitorang anak beranak, alhamdulillah dan syukur lagi..
semoga urusan pembelian rumah ni dipermudahkanNya..
Amiiinnn banyak-banyak..



bile cerita pasal rumah...
banyak bende-bende yang sangat seronok aku rasa..
aku suke tengok rumah yang tersusun cantek dan kemas..
ade bunga kat sudut-sudut tertentu...
kat bilik air pun mesti ade bunga dan bau-bau wangi lavender..
mak mentua datang pon suke .. apekah ??






macam pasu untuk bunga tulip pelastik ni...
aku baru je tukar dua bulan lepas...
nampak cantek dan menarik aku beli je la...
aku beli kat ikea RM 15 saje..murah tapi nampak curllaass la di mate aku.. :)
jadikla pada tengok pasu yang same tak bertukar-tukar..
kengkadang jemu..
sometimes dengan minimal transformed pun dah nampak lainnye..
so its up to you :)




hari-hari tengok bende yang same memang la jemu..
lagi-lagi kat tempat kite nak pemperedkan diri kite..
bilik tido kite la mane lagi kan..
tak payah beli yang mahal-mahal..
barang yang murah pun will do!!




lilin lilin kecik ni aku dapat idea kat kenduri kawen kazen aku..
aku masuk bilik pengantin, telek segala dekorasen kat bilik tu..
aku cam suke je idea letak lilin kat side table tu..
hows sweet isn't?
seblom tido pasang dulu lilin tu, kasik baunye semerbak satu bilik...
lepas tu padamkan la..kang ade yang rentong plak :))
going to sleep dengan bahagia....
syok tido sampai pagi....




bile kat rumah mesti la nak memasak...
cooking is my passion...i do love cooking!!
sedap ke tak sedap tu belakang kire...
bile dah selalu masak, lelame sedap la jugak kot...

pizza tu buat last weekend..
melompat suke anak-anak dan abi bile bau pizza semerbak walaupon tak same macam dominos!
bahagia giler la mak dorang... :))



Its a good when we are in the positive and good thinking & evironment..
Enjoy your life !!








Wednesday, January 11, 2012

:: Permudahkan Segalanya ::

Dua malam lepas, abi dapat panggilan telefon dari kampung...mase tu pukul 1 pagi kalo tak silap aku..
Abi cakap, ayah abi telefon .. Dalam hati aku tak penah umor bapak mertua aku ni call waktu cenggitu..
Mase abi dok cakap-cakap aku pasang telinga mendengar...
Dari ape yang aku dengar macam ade orang yang jatuh sakit ..macam tu la..tapi aku t
ak amik port sangat lagi..
Entah sape yang sakit pun aku tak berpe dengar sangat...Dalam hati, biarlah dulu nanti aku tanye la abi lepas die letak call.
Lepas letak call, abi kate mek (MIL) muntah-muntah, cirit birit, darah dah tinggi sangat...khabarnye dari petang lagi dah camtu.. semuanye berlaku secare tibe-tibe.. bile ditanye takde respon langsung, senyap aje..m
ata sentiase je tutop...taknak bukak mata pun..



Pagi semalam, abi call ayahnye, tanye lagi perkembangan mek die.. tapi maseh macam tu jugak.. BP semakin naik bile biras aku cek..birasku, dokter kat hospital kota bharu..



Petang semalam, sampai je aku kat umah, abi call. abi kate abi kene balik kampong jugak malam ni. mek dah masuk ICU. dah buat details scanning, ade darah dalam kepala... keadaan sangat tak stabil..



Malam tadi, pukul 10.30 malam, abi bertolak ke Kota Bharu dengan abang abi & anak buahnye.. aku tak ikot balik..
Meraung-raung selok la aqil dengan aqif papa dorang takde.. sampaikan termuntah-muntah punye la menanges...
Pujuk-pujuk pon dah tak jalan. Die bantai menangis nak soh papa balik, "kenapa papa tak balik lagi","kenape tak bawak abang/adik", "kenape tok mek sakit papa nak tengok jauh-jauh" "..macam-macam lagi la die susun ayat kasihan menageh simpati aku , mak aku dengan abah aku... nak tergelak pon ade.. Qaseh aje yang relek..hahha :)



Abi dah sampai pun Kota Bharu kul 5 pagi tadi. Sempat die tengok mek kat HUSM subuh-subuh tadi..
Keadaan mek macam tu jugak.. takde perubahan..
Abi kate, dokter akan buat operation untuk keluarkan darah tu..
Entahlah, biasenye peluang sangat tipis.. buang jauh-jauh tanggapan itu..






Doaku agar dipermudahkan atas segala ketentuanNya..
Moga mek terus KUAT, cepat sembuh.. amin..



Friday, January 6, 2012

:: Korea Selatan - Internet Paling Laju di Dunia ::






Salam Jumaat.. Entri buat abi... :)
Lepas ni mesti aku dapat i-pad kan ... tak kuwasser ...




Mungkin ada di kalangan kita, apabila diajukan soalan di manakah lokasi luar negara yang mereka ingin menggunakan super high speed broadband, jawapan yang pasti akan keluar ialah Amerika Syarikat ataupun Eropah.



** Abi mesti sonyum lebo ni..tengok la ade lambang LG kat belakang amoi Korea tu kan **


Namun sebenarnya bukan negara-negara di atas yang memiliki internet terlaju di dunia, sebaliknya Korea Selatan telahpun mencapai kelajuan internet terpantas di dunia. Menjelang tahun ini, pengguna internet di Korea Selatan dapat memuat turun filem definisi tinggi dalam jangka masa dua saat sahaja. Kelajuan pasaran Jalur Lebar Korea Selatan dibangunkan dengan kadar yang luar biasa. Perkhidmatan jalur lebar yang pertama dilancarkan di Korea Selatan pada tahun 1998. Ia mengambil masa dua tahun sahaja untuk mencapai kadar penembusan jalur lebar tertinggi di dunia.

*PERTAMA DI DUNIA* Pada tahun 2005, Korea Selatan selangkah ke hadapan dengan kejayaan menjadi negara pertama di dunia yang telah mentransformasi pertukaran penggunaan dial-up sepenuhnya kepada jalur lebar. Pada tahun yang sama, hampir 85% pengguna mempunyai akses internet sehinggan 1mbps.





Pada tahun 2010, kerajaan Korea Selatan yang bekerjasama dengan sektor swasta telah memulakan usaha untuk membekal kelajuan internet sehingga 1gbps. Suruhanjaya Komunikasi Korea Selatan berhasrat untuk menyambungkan kesemua rumah di Korea Selatan dengan kelajuan 1gbps. Kelajuan maksimum 1gbps dijangka hanya terdapat di bandar-bandar utama di Korea Selatan manakala pengguna internet talian tetap di bandar kecil dapat menikmati kelajuan di antara 50mbps-100mbps.


Mereka mempunyai dua pelan nasional jalur lebar iaitu Rangkaian Penyatuan Jalur Lebar (BCN) dan IT839. Kedua-dua memfokus kepada mewujudkan rangkaian yang menyeluruh yang membolehkan pelanggan berkomunikasi pada bila-bila masa melalui pelbagai peranti, termasuk telefon tetap dan mudah alih, komputer peribadi, rangkaian rumah dan peralatan lain.



*BCN TERBAIK DUNIA* Pada tahun 2004, kerajaan memilih tiga konsortium yang diketuai oleh Korea Telecom (KT), DACOM dan Korea Selatan Telekom (SKT) untuk membangunkan percubaan BCN dengan menggunakan pembiayaan sendiri. Matlamat kerajaan Korea Selatan ialah untuk menubuhkan BCN terbaik di dunia yang boleh menyediakan perkhidmatan multimedia jalur lebar kepada 100 juta isi rumah yang menggunakan perkhidmatan talian tetap dan 100 juta pengguna perkhidmatan tanpa wayar. BCN diikuti oleh rangkaian penumpuan Ultrabroadband (UBCN) program yang akan dijalankan antara 2009 dan 2013. Ia akan memberi tumpuan kepada pembangunan jalur lebar dengan 1 kelajuan Gbps.

*NEGARA PALING AGRESIF BANGUN JALUR LEBAR* Pada awal tahun 2011, Korea Selatan dinamakan sebagai negara paling agresif oleh perancangan kerajaan ke arah pembangunan jalur lebar dalam satu kajian yang membandingkan 16 buah negara. Korea Selatan telah membuat satu pelan induk ataupun ‘master plan’ sejak 10 tahun yang lepas. Dengan adanya strategi pembangunan jalur lebar negara yang sangat mantap dan amat terperinci, mereka dapat melaksanakan projek menaik-taraf tanpa ada sebarang masalah.



Luar biasa sekali, kerajaan Korea Selatan merancang untuk membelanjakan kurang daripada satu peratus daripada bajet kepada pelan, yang bercadang untuk mengisi jurang dengan menggalakkan pelaburan sektor swasta. Tambahan, satu fakta yang paling menakjubkan ialah, usaha projek menaik-taraf kelajuan internet telah mendapat sokongan penuh daripada para ahli politik. Soalan pertama yang akan timbul, mengapa Korea Selatan berusaha untuk membekalkan kelajuan yang amat luar biasa kepada penduduk mereka?

*KE ARAH HARI ESOK* Jawapan yang tepat ialah mereka telah melihat potensi yang amat besar sekiranya kelajuan internet dipertingkatkan. Bagi mereka, kelajuan internet luar biasa dapat merubah landskap kehidupan. Jika saya bertanyakan kepada pengguna internet biasa, mungkin jawapan yang diperolehi ialah bukankah kelajuan broadband talian tetap di negara kita sudah memadai untuk kehidupan seharian biasa atau sekadar ingin melayari facebook atau twitter, baca berita secara online, menerima dan menghantar email kepada rakan-rakan.

Tujuan kita melayari internet bukan sahaja untuk membaca berita, mencari maklumat dan informasi, memuat turun lagu ataupun filem, membeli barang secara online tetapi lebih daripada itu. Mereka ingin mengaplikasikan sepenuhnya teknologi internet dalam kehidupan mereka. Internet adalah satu medium bertujuan menghubungkan komuniti dan pada masa yang sama, memudahkan segala perkerjaan. Lebih daripada 94% isi rumah Korea Selatan sudah mempunyai akses kepada perkhidmatan internet berkelajuan tinggi dan Korea mempunyai jumlah tertinggi pelanggan perkhidmatan jalur lebar di dunia pada tahun lepas.





*INSENTIF* Korea Selatan telah pun menjadikan pembinaan jalur lebar sebagai keutamaan negara dan dalam kes-kes yang tertentu, kerajaan telah memberi insentif kepada syarikat-syarikat swasta untuk turut serta membangunkan jalur lebar berkelajuan tinggi. Dengan cara ini, ia dapat menghalang pemain utama daripada memonopoli perniagaan mereka, menggalakkan persaingan dan inovasi.


Di Korea Selatan, pengguna boleh mendapatkan perkhidmatan jalur lebar dari syarikat kabel atau telekomunikasi. Tetapi mereka juga boleh memilih di kalangan pembekal bebas yang diberi akses oleh kerajaan menggunakan infrastruktur yang sedia ada untuk menyediakan perkhidmatan jalur lebar kepada pengguna. Kerajaan Korea Selatan juga telah memberi insentif kepada pengguna dengan memberikan subsidi untuk menarik banyak lagi pengguna melanggan talian tetap. Tambahan dengan persaingan sihat di antara syarikat komunikasi swasta mahupun bebas, harga yang ditawarkan sangat murah dan dari segi kebaikannya, menguntungkan pengguna.

Pelik tetapi benar, kerajaan Korea Selatan tidak meletakan sasaran untuk mencapai kelajuan internet 100,200 ataupun 500mbps, sebaliknya telah meletak sasaran nasional untuk mencapai kelajuan 1000mbps(1gbps) pada tahun 2012.

*NEGARA KITA BERBANDING KOREA SELATAN* Di negara kita, kelajuan internet paling tinggi dapat dinikmati oleh pengguna talian tetap ialah 20mbps, manakala talian tanpa wayar ialah 15mbps untuk rangkaian 4G dan 7.2mpbs untuk rangkaian 3G. Umobile 3G pula berkemampuan untuk mencapai kelajuan 42mbps .

Korea Selatan pada asasnya telah memilih untuk menaiktarafkan teknologi negara untuk membantu memulihkan ekonomi yang hancur ketika mengalami krisis ekonomi 1997. Ia seterusnya mencipta persaingan jalur lebar yang sihat, memberi kebaikan kepada pengguna dari segi harga perkhidmatan jalur lebar dan meningkatkan kelajuan.

Walaupun ekonomi masih bergelut, Korea Selatan telah mencapai kemajuan yang setara dengan pelbagai bentuk teknologi digital. Penduduk mereka boleh mendapatkan video atas permintaan dalam talian dalam kualiti definisi tinggi, malah lebih murah berbanding rakyat Amerika membayar sewa DVD.

Pelajar berpendapatan rendah dapat menggunakan sambungan kelajuan tinggi untuk mengambil tutorial secara percuma untuk ujian kebolehan negara, peperiksaan yang boleh menentukan kemasukan kolej dan permintaan pekerjaan pada masa depan. Petani menggunakan internet sebagai wadah untuk menjual hasil tanaman mereka dan sayur-sayuran.

Tidak pernah terlintas di fikiran kita bahawasanya kita boleh membeli buah dan sayur-sayuran secara online tetapi hakikatnya, fenomena ini sedang berlaku di Korea Selatan dalam skala yang besar.




Thursday, November 17, 2011

:: kurma ayam & telor ::

Ehmm....Hujan kemain lebat kat luwo tuh..
Kene ujan lagi la abi arini...
Naseb la owang naik motor ni, kalo tak kene simbah ujan, kene pancor matehari..
Kalo disimbah dek ujan tu, cepat-cepatla mandi yek...
Kang demam, MC la korang esok nak gi keja...hahaha
Yang naik keta plak, kalo ujan lebat kemainnye lagi, dah putih tak nampak ape-ape..
Susah jugak nak bawak keta..teketar-ketar la dalam keta sorang-sorang..
Kalo aku, tunggu ujan reda, baru balik..
Kuwasser nak redah ujan ribot taupan tuh lah..




Kurma Ayam Pencen & Telor


Sape yang peberet dengan Kurma ? sile angkat korangye Mouse !!
Aku takde pon pebret kat Kurma neh..
Tapi, kalau dah lame sangat tak makan, dan tak tau ape yang nak di masak, Kurma ni sedap jugak...
Ape yang buat aku tak berape suke Kurma?
Kalau Kurma yang aku atau mama yang masak, opkos la aku suke...
Kurma ni kalau yang rase hanget-hanget tu, memang tak sedap...
Lelagi kalau korang makan kat kenduri kawen, selalunye Kurma Daging..
Kurma Daging hanget !! Menyampah..tula berborak je mase rewang, masak kurma sampai hanget..


Eve raya haji ritu...banyak la sangat ko punye eve ye..hehhehe
Tengahari tu aku masak Kurma Ayam pencen dengan telor..
Sebab ape aku gune ayam pencen ? sebab tanak kasik hancur...
Ayam pencen tu rebus dulu guna pressure cooker 7 minit...
Pastu korang masak la Kurma macam biasa ye..
Jangan sampai hanget sudehh!!
Takde resepi-resepi ye, nak resepi korang tanye kat pokcik gugel yang baek hatinye tu...




Abi memang rajen melayan anak-anak die makan...
Anak-anak aku pun kalau nak makan, nak papa suap...
Senang keje aku..hahaha
Tengok tu macam anak-anak burung nak makan kan...Syomel !



Aqil Aqif ni suke puji ibu die...
"Ibu masak sedap, esok masak banyak-banyak ye"
Qaseh tak pandai puji lagi... cume "nok,nok,nok"... nak nak nak..sedap la tu..



Nampak tu sambal velacan yang very the mabbeles..
Ni version blender segala mak nenek...senang, perahkan asam limau kasturi.. gula jangan lupe..Memang sedap!!


Monday, November 14, 2011

:: kamsahamnida ::

Weekend yang sesangat la sekejapnye aku rase.. sighh..


Sabtu. Memang aku takde kat umah satu hari suntok..
Pagi kat ofis sampai kul 1 tenghari..ade annual dinner plak kat Ipoh..
Gateii sangat nak pegi..Sampai umah kul 1 pagi..
Naseb laki mak redha aje pemergian bini die.. :))


Ahad. pepagi aku dah pusing pening satu kepala..
Temuntah tebelahak..cerber nye komplitset..hadoii..
Dah tengahari, sian abi tak makan lagi, aku verangan nak masak sop kaki lembu..
Raya korban aritu, abi ngan abah aku hangkot kaki lembu..
Abi aku siang semua kaki lambu tu..kalau nak suruh aku, hareemm aku tak reti langsong !...
Dah siap, aku rebuskan kaki lembu tu ...campak-campak halia bawang puteh..jadikla sop kan..
Bawak umah mak ngan abah aku..settled satu periok ko...Sedap kot !!



Dahla sesejuk neh.. feeling cerita Korea la pulak..
Minggu lepas dapat seviniye dari Korea..
Kelig abi ade training kat Korea...
Kali ni abi taknak pegi, susah nak makan kat sane katanye..




Sesape pon mesti kenal FM ni..
Stended la sesape pegi Korea, mesti bawak balik FM ni..
Kat esbok aku, dah 4 ke 5 pasang FM ni..
Dah orang nak bagi, kite terima aje la kan..




Love this chocolate !!
Tak manis sangat tu yang aku suke...
Aku rase koko die 70%.. Memang setaapp!! Yummey!!
Kamsahamnida...





Ade kulit shusi tu..ape ke namenye..aku pon tak tau..
Seaweed.
Satu cume rase garam...Yang satu lagi ade Kimchi flouvered.
Ade la rase pedas-pedas sket..
Kalo nak makan Kimchi yang basah tu, tak lalu la dek tekak aku.. tak sedap...
Camne la orang Korea bole suke Kimchi tu.. pelik!!




Tuesday, August 23, 2011

:: Happy Birthday Abi ::


hari ni 23 Ogos 2011..
genap abi 33 tahun...



Kali ni masuk kali ke dua abi sambut besday mase bulan posa
bile besday bulan posa, takdela nak prepare kek ke ape kan
macam tahun lepas abi yang beli kek sendiri heheh
mase tu ai dok umah menghabiskan cuti bersalinkan Qaseh
dah la posa-posa, mood nak membeking kek pon entah kemana
ansangkereble balik je dr opis, abi beli kek.... :))



tahun ni, ai plan nak masak spesel mase berbuka nanti
tapi non hado idea nak masak ape
nanti ai gugel-gugel jek
takpon sambut masa raya nanti je
bole ai tempah kek untuk abi


momen romantika d' amor..hahaha





untuk suami ku yang tersayang,
papa adalah kawan, suami dan kekuatan buat ibu

selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 33
moga dikurniakan kesihatan yang berpanjangan
moga dilimpahi rezeki yang berkat dariNya
moga bertambah sukses dalam kerjaya


Aku bersyukur kau ada di sini,
Di kalbuku, mengiringi
Dan padamu
Ingin kusampaikan
Kau cahaya hati
Inilah janjiku kepadamu

Sepanjang hidup Bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu
Kaulah cintaku, cintaku

Sepanjang hidup
Seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya
Aku milikmu

Yakini hatiku

Kau anugerah sang Maha Rahim
Semoga Allah berkati kita
Kekasih, penguat jiwa
Kuberdoa, kau dan aku di Jannah
Kutemukan kekuatanku di sisimu
Kau hadir sempurnakan seluruh hidupku
Inilah janjiku kepadamu

Yakini hatiku
Bersamamu, kusadari inilah cinta
Tiada ragu,
Dengarkanlah kidung cintaku yang abadi




Tuesday, July 19, 2011

:: advancenye anak-anak sekarang ::



sejak kecik ai dah nampak dan perhatikan
antara aqil dan aqif
memang sangat berminat dengan gajet-gajet IT


skang macam-macam inovasi keluar kat market tu
macam-macam ada kan
tau tak apekebenda tablet pc tu?


ai pun memula tak tau ape benda tu kan
abi ai kan orang IT, so ape2 yang baru sume la die tau
okey tablet pc tu yang mcm i-Pad, galaxy tab so on so on la
hoooo kalau yang tu tau la...


waaah itu incik blackberry pun dah keluar tablet pc
PlayBook...macam tertarek menarek aje...
harge RM 900++ untuk 16GB...not bad kan..


uisshhh dah melalut panjang sampai blackberry plak..


kan abi ade LG optimus Pad
aqil aqif suke sangat optimus pad ni


sebabnya abi dah banyak download apps untuk dorang
apps untuk kidz educational paling banyak download
3D games pun besh jugak
melompat-lompat main games basikal


asal abi balik keje tanye mane Pad papa
yang paling rajen menanya Aqif
die nak main game Angry Bird..


advance kan anak-anak sekarang
ajar sekali, esok2 dah tau mane apps yang die bole main dan tengok
tenyeh sane tenyeh sini dapat die main game
aqil aqif dah kenal warna
maybe die catch up warna dari words walau die dah kenal ABC
ai pun kadang-kadang tak tau mane nak tekan...





ke mana saje bole bawak tablet pc ni
saiz nya tak besar dan nipis aje
masuk dalam handbeg pon bole

makan roti nan kedai mamak pun kene bawak
sebabnya kasik aqil aqif main game
ai & abi leh makan syiok syiok :))

tapi kalo dalam kereta, ai memang tak bagi aqil aqif main pad ni
sebabnya, bahaya la kan, nanti orang percah cermin keta
yela gajet2 ni berharga skang...




Thursday, June 16, 2011

:: senyum, senyum dan senyum ke telinga ::







-------@@-------


last week kan besday saye...
sudah meningkat setahun lagi umur saya..
alhamdulillah dan syukur
maseh saya berpeluang menjadi khalifahNya
maseh saya berpeluang melihat anak-anak syommel saye membesar
maseh saya berpeluang melayari hidup berkeluarga bersama suami tercinta
maseh saye berpeluang berada bersama keluarga yang sangat saya sayang....



--------@@--------


selalunya kalau sambut besday mesti nak beli kek
tapi tahun ni, saya awal2 cakap dgn abi saya taknak kek
saye nak amik cuti, saye nak masak-masak sendiri...hahah
jadi, abi memamg pon tak beli kek..

cadangnya nak masak pulut semangat @ pulut kuning
jadiknye nasi himpit aje...alah sedap jugakkan..
saya padankan dengan rendang ayam pencen
sangat mabelesh dan mengenyangkan pewot..
kalah doploh kali bandingkan dengan kek...
tapi ..teringin red velvet...muahahaha..gelak jahhat hokey...



mintak mahap sangat
keyammiyan nasi himpit dengan rendang mengatasi segalanya
tak sempat saya nak amik gamba nasi himpit & rendang
dah sedap sangat masuk dalam perot ape pon jadik lupe
mammam lagi syedapp....


---------@@---------

walaupun tak dapat kek dan hadiah dari abi mase besday tu
saya takde la nak berape kesah sangat..

sebab awal-awal saye dah dapat hadiah dari abi
jom senyum sampai telinga..
saya tak mintak, abi yang bagi...
kalo orang memberi, kite ni menerima aje
baik lagi orang yang memberi itu...

apelah yang buat saya senyum sampai telinga
dan terus terusan senyum..
meh tengok sampai tersenyum same gak....





Unifi


berokben yang saya gune selama ni ala2 nak fengsan
sakit hati , sakit jiwa dengan berokben itew
alang2 nak bertenet 24/7, unlimited dan lajunye macam jet hahaha
jadiknye, abi register Unifi...
lame jugak nak tunggu kontrektor nak pasang mendealah tu
tunggu punye tunggu 22.5.2011 , setelah seperti dijanji..
siap sume pasang unifi...
senangla sang isteri nak carik resepi lepas ni...alasan...
sape2 nak free wifi..bole ngendeng2 tepi pagar umah saya.... :)




LG Optimus Pad



chop chop...ini bukan iPad ye tapi LG Optimus Pad...
abi memang die hard fan LG...jadiknye ape-ape pon mesti LG
dah keje pon dengan LG...ape die kesah??


walaupun bukan iPad, bile dah pegang2, tenyeh2 sane sini
jatuh chenta jugak akhirnye..
ehehehehe GELAK MENGADA
mase ni bukan gelak sampai telinga, tapi sampai belakang kepala kot


punye la kemarok karok, kul 3 pagi kot saya bangun menghadap Optimus Pad
anak-anak syommel dah tido, abi pon dah ngorok
saya pulak dok sibuk download apps yang saya suke
tap sana, tap sini, tap situ...
educational apps paling banyak saye download..
it will be very useful to aqil aqif & qaseh


smile...smile...smile..
To my lovely Husband
thank you so much for the lovely birthday present,
for all amazing things you have done to me and for making my life so wonderful.
Happy tak terkata.







Thursday, June 2, 2011

:: our true peek of 4th enibeseri ::

ini betul betul punye....
our true kaler..
our true celebration...
true peek of our 4th ennibeseri...


daku yang buat kezutan...
kezutan ulang tahun ke empat...
abi tak tau pun daku order kek ni...


kek yammilisyes itew di tempah khas dari my sista punye kawan
sangat sedap dan harus direkemen pada sekelian alam...
kalah kedai kek pemes amos tew...hahahah
sedap, moist moist gitu ai tell you





:: yammilesyes I Happy 4th Anniversary to us , PAPA & IBU of MI-QASEH



meh tengok kek yang super duper cedaap
chocolate cheeze cake
Angka "4" tertinggal pulak ...
tukang buat kek ni terlupe kot....heheh



kene la aku mengkretipkan diri aku yang tak berape nak kretip ni
aku cacakkan aje 4 ketul lilin tu
kire betul2, ade la 4 jugak kan....







yang paling eksaited....
aqil aqif lorr....sape lagi
siap tanye....besday sape ni ibu??
bagi die kalo bole hari hari nak besday....



seblum aku & abi rasmikan kek
aqil aqif dah rasmikan dulu
tersembur ayaq liuq tiup lilin
hepi sungguh aqil aqif





rasmi I sape yang sambut enibeseri ni ??? abang ke adik ??





familia I tapi tak cukup korem, si Qaseh tido....nampak tak air jambu tu??



kali ini baru nampak abi enterprem...
kite tiup lilin tu same2...
aqil aqif nyanyi lagu besday plak....
ini enebeseri la sayang, takde lagu2 punye..hahaha





Happiness ever I i luv my little happy famili...





cik Qaseh baru bangun tido...
tecengang-cengang Qaseh tengok kek...




chizz tart I very the seddaaapppp



tengok la tekstur krim chiz yang sangat mencairkan mulut
cair di mulut, senang masuk pewot....hahaha





lepas makan sepotong dua.....
memang sedap tapi sebelum tu dah isi perut dengan masak bening bayam
harus la perut dah penuh kan...
makan sket2 aje...
anak-anak daku yang lebih suke bile tengok ade kek...
layan kan aje.....




Besttt I sedap tak Aqif ?? die kate sedappp la buu....





Saturday, May 22, 2010

:: Pinggan Baru ::

Dah dekat 3 minggu nak pabelish
tak terpabelish2..
kali ni baru sempat la...

hari ibu aritu mr. papa buat kezutan...
ape kezutannye...
meh nengok bawah ni...


:
:
:
:
:
:


kite tengok kotak yang sangat vogue tuh dulu
mmg syantique kan

:
:
:
:
haa..ni die cik puan VANTAGE nak enterprame

:
:
:
:
:: cik puan VANTAGE enterprem side lain pulok ::

:
:
:
:
:

kotak dah bukak sket
malu2 pulok cik VANTAGE kite ni kan
tapi mmg la dah mengujakan tuan punye yg dapat kezutan ni
sape lagi kalo bukan mak buyong mummy miqhael kan

:
:
:
:
:
:

tarrraaaa......closed up sket...

ni die pinggan baru tu
ari2 dah gune buat makan..
sangat suke..
dan bertambah2 selera...bole ke camtu??

ape2 pon meh aku nak wish sket kat mr papa
thanks for the sweeet prezzie..
papa mmg tau ibu mengidam cik puan VANTAGE
dapat sudah akhirnye...
aku dah rasmi gunekan cik Vee ni
mase celebrate mothers day kat umah mama

lepas ni kene beli display cabinet la pulok kan papa..huhu




LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin