Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Showing posts with label Birthday. Show all posts
Showing posts with label Birthday. Show all posts

Friday, March 22, 2013

:: Aqil & Aqif turns 5 ::










Bismillahirrahmanirrahim.....


Senyap-senyap anak kembar saye dah genap umurnye 5 tahun.. Lahir 7.3.2008.
Tahun ni saye tak dapat meraikan birthday abang dan adeq... Saye di Senai, Johor mase tu sebab ade new setup plant di sane dan ade audit yang perlu saye lakukan. Abang ngan adeq makan kek dengan papa & Qaseh aje kat SR on that day. Papa wassaped ibu, katenye abang ngan adeq dah tak sabo-sabo nak makan kek, sampai nangis-nangis.

Saye pun dah balik dari Senai, on weekend celebrate la jugak birthday abang & adik.. tiup lilin jugak kan.. walaupun tak jemput sape-sape, yang penting abang ngan adeq happy dapat diraikan..
 

Butter kek ni my sis sponsered. Sedap.. Tradisional butter cake dari kitorang punye personal baker...ececeh mengade betol siap ade personal baker..hahaha ..takde tema ape-ape pun. angry bird tu just decoration untuk birthday boys aje.. less is more.. just nice and simple butter cake..



Aqil Miqhael, Qaseh Hannah Qhadeeja, Aqif Miqhael ... tiup lilin same-same..lilin ni ade sparks dan takkan mati hingga habis..so seronok la aqel aqef qaseh..


Kebetulan Ikea buat promotion Swedish Meatball yang betul-betul murah. Sebiji 20 sen aje.. so kitorang beli 80 biji.. memang senak perut la nak menghabiskan meatball sedap giler ni. Jadiknye hidangan makanan untuk birthday boy adalah IKEA meatball.. very the swedish kan..:)



Birthday present untuk abang ngan adik dari Nana (my sis).. papa kate dah macam khemah kat sarkes..seriyes.. bebudak ni memang suka la dapat khemah ni. Khemah ni pon dari Ikea jugak. Bolela abang adeq dan Qaseh bertapa dalam tu..hahaha siap ade langsir lagi hokkey!



Ibu dan papa sayang abang ngan adeq..tahun ni dah masuk kindy kat Taska At-Taqwa.. Alhamdulillah semakin hari semakin cerdik & bijak.. mengaji Iqra dan hafazan pun dah pandai.. Ibu dan papa dikurniakan anak-anak yang baik, cerdik dan bijak.. Qaseh pun dah exposed dengan ape yang abang ngan adeq bawak balik dari kindy. seronok tau, bile Qaseh pun dah bole bace doa-doa yang abang ngan adeq bace.. sesungguhnye anak-anak ini, anak-anak syurga kami..Ibu dan papa doakan abang dan adeq membesar dengan kasih sayang dari ibu papa atok nenek jaja nana dan semua orang, jadi anak yang soleh , yang menghormati orang tua, yang bile besar nanti jadi kebanggaan ibu dan papa dengan menjadi manusia yang ade ilmu, iman dan taqwa.. ameeeeen...



Tuesday, August 23, 2011

:: Happy Birthday Abi ::


hari ni 23 Ogos 2011..
genap abi 33 tahun...



Kali ni masuk kali ke dua abi sambut besday mase bulan posa
bile besday bulan posa, takdela nak prepare kek ke ape kan
macam tahun lepas abi yang beli kek sendiri heheh
mase tu ai dok umah menghabiskan cuti bersalinkan Qaseh
dah la posa-posa, mood nak membeking kek pon entah kemana
ansangkereble balik je dr opis, abi beli kek.... :))



tahun ni, ai plan nak masak spesel mase berbuka nanti
tapi non hado idea nak masak ape
nanti ai gugel-gugel jek
takpon sambut masa raya nanti je
bole ai tempah kek untuk abi


momen romantika d' amor..hahaha





untuk suami ku yang tersayang,
papa adalah kawan, suami dan kekuatan buat ibu

selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 33
moga dikurniakan kesihatan yang berpanjangan
moga dilimpahi rezeki yang berkat dariNya
moga bertambah sukses dalam kerjaya


Aku bersyukur kau ada di sini,
Di kalbuku, mengiringi
Dan padamu
Ingin kusampaikan
Kau cahaya hati
Inilah janjiku kepadamu

Sepanjang hidup Bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu
Kaulah cintaku, cintaku

Sepanjang hidup
Seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya
Aku milikmu

Yakini hatiku

Kau anugerah sang Maha Rahim
Semoga Allah berkati kita
Kekasih, penguat jiwa
Kuberdoa, kau dan aku di Jannah
Kutemukan kekuatanku di sisimu
Kau hadir sempurnakan seluruh hidupku
Inilah janjiku kepadamu

Yakini hatiku
Bersamamu, kusadari inilah cinta
Tiada ragu,
Dengarkanlah kidung cintaku yang abadi




Wednesday, July 13, 2011

:: all about 1st birthday bash my darling QASEH ::

hihihi baca title pon dah tau kan pasai ape? ngeeeee :D


mestila entri yang saye tangguhkan nak pablish
kali ni takde tangguh2 lagi...
my sis dah tanye2 dah mane kate nak buat post besday Qaseh..
ok lah ok lah ni dah buat...ai bizi taw...


kebetulan besday Qaseh hari sabtu, memang bagus la sangat
macam2 dalam kepala nak buat
nak masak, nak deco2, nak tempah kek, nak buat puding..semua la kalo bole nak buat
alhamdulillah ape yg rase nak di buat, akhirnya dapat jugak


saya tak jemput ramai, ahli keluarga aje, pakcik makcik dekat2 umah saya je yang saya ajak
itu pun dah penuh satu umah...
seronok dapat berkumpul ahli keluarga ramai2


saya suke majlis camni..walau ringkas tapi sempurna...alhamdulillah


cek cek cekidaud....


here we goes hokey....




kali ni saye buat tema princess...
kek princess, gudie bag princess, deco-deco pun princess
alaaa...ibu qaseh yang teringin...layankan aje...




princess cake yang tantek ni dibuat oleh ahkak vogeh, sape lagi kalao bukan ahkak e-car
diye sangat berbakat jadik
bakers! :)
tak lame lagi nak dapat title doktor falsafah ni....semoga ahkak teros berjaya..

berapa rega? oh p&c ye kawan-kawan. nak
tau pm/emel tukang buat cake.
kang ibu Qaseh reveal sini ade org kata show off pulak. ade je org dengki dengkos plak...ai malas taw camtu..muahahahaahaha




see the details kat setiap
inci celah kek pwincess gojez ni
orang yang rajen d
an tangan seni je bole buat kek sesyomel ini kan
rasa kek ni pon sangat la sedap
steamed butter cake...delicious & yummey !!!





eksyeli design baju gaun pwincess ni saya suruh kak e-car buat ikut design yang saya suka
wording2 sume bole customade
i loooiike beri beri much...


berminat dengan kek gojes syomelicious ni
call / sms tauke kedai diye ye

http://www.cupcake-car.blogspot.com

sms aje, cepat nanti tauke kedai kek ni reply....hahahah
a
harge bole dirunding dan kualitinya sangat berbaloi..mesti pueh hati punye
ececeh...cam ayat iklan kat tivi plak...wink wink



apam folkadot ni tengah la famos amos seantero negara kan
sume suke bile apam folkadot ni ade in the picture
nak makan pon sayang, syantek banget...




the blueberry cheese tart...
tenkiyu ye antie Nana...
harus la bukan antie Nana yang buat kan...
tempah kat kawan antie Nana aje..
wut-so-ever memang terbaek..

Menu utama adalah pulut kuning, rendang daging, lontong kuah lodeh & nasi goreng cina
tapi photog of da day lupa kot nak halakan five-five-0-D kat all the yummey foodies..
cume yang ade pulut kuning ni je....


the pulut kuning with red velvet yang tak berape nak enteprem ...:P kombinasi apekah ini?




dan ini gudie beg untuk bebudak,
sume nak ikot tema kan...ai beli murah2 ajew...P


gegula, sumi jelli seme memang peberet no 1 kanak-kanak riang...
so wajib ade dalam gudie beg pwincess tu...



we olss party b
ese-bese jeeeek.
so makanya ibu+ papa yg buat sendiri demi buah hati tersayang.

ape yg penting kerjasama kan :)




belon-belon...see tanglong pun ade...pinjam masuk gambo ye antie :)

belon-belon pon harus ikot karer tema
the very simple dimple deco for the besday..
puas hati beb, buat sendiri untuk anak!!
idea yang tak berape nak kretip sendiri...




masenye dah tiba....

we blowed the candle together...ee eh ade ke candle?
takde pon, so kite nyanyi lagu epi besday aje ramai-ramai :))

my beloved kids with the gojes pwincess cake :))




ape la yang Qaseh suke sangat tu...abang Aqil yang dah pandai buat lawak kasik Qaseh gelak guling-guling..


:

:

:

:

:


harus la tuan tanah enteprem gak
ai suke gamba ni sebab ai nampak kecik aje...hahaha perasan tak hengat yang spare tyre sume tersorok bawah meja...:)) muahahaha





okay apepun ma kaceh daun keladi for papa banje semua ni utk besday anakanda kita yang tercayang :))



taon depan kita buat ala-ala party kat padang pulak nakkk?
bole photoshoot outdoor guling2..ngeee...:))




Tuesday, June 28, 2011

:: 4 hari lagi ::


Bagi org lain, 4 hari lagi mungkin tiada apa-apa yang menarik.

Tapi bagi anak bongsu saya, tarikh itu amat besar maknanya. Hari itu hari paling istimewa, hari lahirnya die ke dunia. Hari pertama bergelar Khalifah Allah.

4 hari lagi, hari Qaseh dilahirkan ke dunia.

Hari ibunya berjuang dalam OT, kecut-kecut perut kene belah perut. Mane taknye, Qaseh tanak dok diam, sampai songsang kat dalam perut ibu.

Lagi 4 hari juga merupakan hari PERTAMA saya menyusukan anak saya..Walau dah bergelar ibu pada 2 bujang saya, itulah detik paling manis saya dapat menyusukan. Dan saya takkan lupa waktu itu..


4 hari lagi, kamu dah 12 bulan


Petang semalam, saya dah tempah kek Princess Barbie untuk Qaseh.

Papanya tanye saya, nak beli ape birthday Qaseh nanti?

Ibu Qaseh tolong jawab untuk Qaseh “ nak I-Pad 2 bole?” - boolat mata papa Qaseh…

Saya pulak yang lebih-lebih kan

Setahun jagung baru anak dara saya ni, tapi sangat teruja dengan gejet-gejet yang papanya ada…

Pak Optimus pad tu Qaseh pandai dah tenyeh-tenyeh , berebut-rebut dengan Aqil Aqif.. tu sebab saya mintak I-Pad 2 untuk Qaseh… -alasan lagi... :))



Qaseh ade bonding yang kuat dengan saya.
Sebab Qaseh menyusu dengan saya hingga sekarang.
InsyaAllah, hingga 2 tahun dan lebih...




Thursday, June 16, 2011

:: senyum, senyum dan senyum ke telinga ::







-------@@-------


last week kan besday saye...
sudah meningkat setahun lagi umur saya..
alhamdulillah dan syukur
maseh saya berpeluang menjadi khalifahNya
maseh saya berpeluang melihat anak-anak syommel saye membesar
maseh saya berpeluang melayari hidup berkeluarga bersama suami tercinta
maseh saye berpeluang berada bersama keluarga yang sangat saya sayang....



--------@@--------


selalunya kalau sambut besday mesti nak beli kek
tapi tahun ni, saya awal2 cakap dgn abi saya taknak kek
saye nak amik cuti, saye nak masak-masak sendiri...hahah
jadi, abi memamg pon tak beli kek..

cadangnya nak masak pulut semangat @ pulut kuning
jadiknye nasi himpit aje...alah sedap jugakkan..
saya padankan dengan rendang ayam pencen
sangat mabelesh dan mengenyangkan pewot..
kalah doploh kali bandingkan dengan kek...
tapi ..teringin red velvet...muahahaha..gelak jahhat hokey...



mintak mahap sangat
keyammiyan nasi himpit dengan rendang mengatasi segalanya
tak sempat saya nak amik gamba nasi himpit & rendang
dah sedap sangat masuk dalam perot ape pon jadik lupe
mammam lagi syedapp....


---------@@---------

walaupun tak dapat kek dan hadiah dari abi mase besday tu
saya takde la nak berape kesah sangat..

sebab awal-awal saye dah dapat hadiah dari abi
jom senyum sampai telinga..
saya tak mintak, abi yang bagi...
kalo orang memberi, kite ni menerima aje
baik lagi orang yang memberi itu...

apelah yang buat saya senyum sampai telinga
dan terus terusan senyum..
meh tengok sampai tersenyum same gak....





Unifi


berokben yang saya gune selama ni ala2 nak fengsan
sakit hati , sakit jiwa dengan berokben itew
alang2 nak bertenet 24/7, unlimited dan lajunye macam jet hahaha
jadiknye, abi register Unifi...
lame jugak nak tunggu kontrektor nak pasang mendealah tu
tunggu punye tunggu 22.5.2011 , setelah seperti dijanji..
siap sume pasang unifi...
senangla sang isteri nak carik resepi lepas ni...alasan...
sape2 nak free wifi..bole ngendeng2 tepi pagar umah saya.... :)




LG Optimus Pad



chop chop...ini bukan iPad ye tapi LG Optimus Pad...
abi memang die hard fan LG...jadiknye ape-ape pon mesti LG
dah keje pon dengan LG...ape die kesah??


walaupun bukan iPad, bile dah pegang2, tenyeh2 sane sini
jatuh chenta jugak akhirnye..
ehehehehe GELAK MENGADA
mase ni bukan gelak sampai telinga, tapi sampai belakang kepala kot


punye la kemarok karok, kul 3 pagi kot saya bangun menghadap Optimus Pad
anak-anak syommel dah tido, abi pon dah ngorok
saya pulak dok sibuk download apps yang saya suke
tap sana, tap sini, tap situ...
educational apps paling banyak saye download..
it will be very useful to aqil aqif & qaseh


smile...smile...smile..
To my lovely Husband
thank you so much for the lovely birthday present,
for all amazing things you have done to me and for making my life so wonderful.
Happy tak terkata.







Wednesday, June 8, 2011

Monday, March 14, 2011

:: Aqil & Aqif is 3 ::

dah genap 3 tahun ...
jadi ibu pada budak-budak 2 ketul ini..
sape lagi kalo si qemba aku itew..
dengan lahirnya aqil aqif, aku dah otometik jadik ibu yang beranak dua..
dua ye kawan-kawan...bukan satu..
pening jugak memula tu..
tapi lame-kelamaan tu dah jadi biase..
semakin hari semakin besar..
semakin banyak songeh hokay..
nak melayan sorang-sorang..ya hampunnnnn!!
kadang-kadang buat aku geram..
geram-geram sayang tau..
bercakap kalah mak nenek...
bahasa jerman tu ade lagi sket2..
kalo nak ikutkan aqil lebih mahir nak susun ayat
aqif main belasah aje kalo cakap
yang paling aku suke, bile aku tak berape paham ape yang aqif cakap
aku tanye aqil..."aqil, ape adik cakap?"
nanti mesti aqil bitau aku ape yg si aqif cakap..hahaah
harus aku bole gelak guling-guling time ni...
sangat syommel si 2 ketul ni....

inilah aqil aqif yang hari2 buat ibu sentiase belajar untuk jadi ibu yang terbaik




bile dah ade adiq qaseh...

aqil aqif tetap manje dan aku dan abi..

biarlah aqil aqif dengan manjenye...dorang pun cume dpt bermanja 2 tahun 4 bulan aje...

ok nanti aku cerita lagi sambutan hari jadi aqil aqif...

buat kecil-kecilan aje...sambut dengan nenek & atuk aje...

buat anak ibu & papa,

Muhammad Aqil Miqhael

Muhammad Aqif Miqhael

Selamat Lahir yang ke 3...

jangan jinnotiy hokey...

ibu tau aqil aqif anak yang cerdik dan bijak...

tahun depan kite gi skool ye!!!.....

ibunda: aqil aqif sumber kekuatan, selain papa & qaseh


Wednesday, August 11, 2010

:: Happy 1 month old Qaseh Hannah Qhadeeja ::


entri ini adalah teristmewa buat si manja tersayang tesyommel terindah terbaik dan segala-galanya buat ibu , papa , aqil & aqif :)

our qaseh bintang jantung hati intan payung...



HAPPY 1 MONTH MY LUVLY PRINCESS
you have been delivered to ibu & papa life

Qaseh Hannah Qhadeeja

Qaseh..you are the precious gift to ibu & papa from Allah
Qaseh..you presents the endless happiness to our family





ya allah aku bersyukur ke hadratmu atas kurniaan qaseh
qaseh adalah benih cinta kami
qaseh merupakan penyejuk hati dan penyedap mata kami sekeluarga
kehadiran qaseh merupakan kenangan kali kedua yang terindah selepas abang-abangnye
priceless and precious moment...






sebulan bersama qaseh menambah kebahagiaan kami
sebulan bersama membuatkan hari-hari ibu cukup indah dan bererti
aura qaseh cukup kuat
bile ibu usap dan peluk erat qaseh
itu sangat membahagiakan naluri perasaan ibu






bak kate abi Loveable is Qaseh
qaseh adalah untuk ibu & papa sayangi sehingga akhir hayat
juga untuk dididik menjadi insan yang solehah, cerdik, pintar
kasih sayang ibu & papa untuk qaseh adalah sedalam-dalamnya
begitu juga untuk aaql & aqif

sayang manje Qaseh Hannah Qhadeeja
putri kesayangan ibu

ibu doakan qaseh jadi anak yang baik
dikurniaka cahaya ilmu yang manafaat
jadi org bijak pandai dan solehah..
doa buat anakanda sentiasa mengiringimu ..ameen





Saturday, June 12, 2010

:: Happy Bday To Me ::

Setiap kali bulan Jun setiap tahun..
umur aku akan bertambah setahun lagi
tahun ni aku dah 28 tahun..
cepat betul mase berlalu..
dari budak-budak kecik,
dah remaja,
dah dewasa,
dah kawen,
jadi isteri org,
dan sekarang dah jadi ibu pada anak2...
sume dalam tempoh 28 tahun..

alhamdulillah..
sampai tika dan saat ni aku maseh lagi disini
menjadi khalifah dimuka bumiNya
aku bersyukur dengan segala nikmat, kurniaan, kebahagiaan yg diberikanNya
ameen


sambutan besday kali ni sederhana sahaja
bukan ape aku ni yang dah tak larat
cume celebrate dgn hubby, aqil & aqif
cake pun aku mintak hubby belikan 2 potong aje hikhik
aku tanak membazir
kalo beli whole cake mmg tak abis
so aku request hubby beli cake kat SR
request kek yang betul2 aku terhengen aje
sepotong untuk carrot cake
sepotong untuk new york cheeze cake
cukup la tu kan

then hubby ajak gi pizza hut
aku layankan aje hehe
lets the pictha tell the stories lah
:: King Fish Pizza - ok la, nak ubah selera ::
:: its a must - beef carbonara cheezen - papa,ibu, aqil & aqif fevreto ::

:: nape ntah hubby gelak ye - ade la yg si techik dua org tu buat die tergelak camtu ::


:: aqil yang sebok menyedok mushroom sup dari dalam cawan ke pinggan..adoyyai ::

Part yang paling aku suke
aku dapat prezzie dari hubby
aku dah dapat agak ape yg hubby akan hadiahkan
sebab sebelum ni aku dah bagi hint2 kat die :P
meh tgk ape yg aku dapat
bukan mahal pun, biase2 aje
tapi aku sangat la suke hokey


:: prezzie yg aku suke bangat :: thanks laling ::

:: purse yang aku guna dah 5 tahun..sangat berbaloi2..takde koyak ape pun ::

ade lagi..
my ofis mate, kak rina
blanja aku pulak keesokkannye
wah...sangat besh...
thanks a lot ye kak...


:: kak rina's portion ::

:: portion aku, bbq chicken..mmg tgh lapar mase ni ::

:: fried squid...biase2 ajo, techik sungguh ::

:: alamak lupe nak bitau name kedai ni...Pak Ramlee Kopitiam ::



LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin