Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers
Showing posts with label Study. Show all posts
Showing posts with label Study. Show all posts

Friday, June 25, 2010

:: Post Grad Study ::

Kalau tiada aral melintang
Selepas habis confinement, aku nak register untuk postgrad study
Memang dah pasang niat awal-awal
Kali ni mesti teruskan jugak
Hopefully it won’t be delayed anymore
Bak kate lecturer yg mengoffer (Dr. AMA) aku tu
”we start fresh, where never you are ready, insyaAllah”


Macam2 rase ade nak sambung belajar balik ni
Rase bersyukur sebab datang peluang keemasan ni
Rase rindu dan seronok nak jadik student balik
Yelah dah nearly 5 tahun tinggalkan zaman universiti
Rase teruja sangat nak menempuh dunia akademik semula…
Moga harapan dan cita2 yang selama ni aku nanti2kan tercapai…

Buat mase sekarang ni aku maseh concentrate on my current work
And of course my pregnancy
Bukan tanak fikir or made some research topic ke ape
Tapi kekangan mase tu yang membatasi sume tu
Luckily, lecturer aku ade a lot of research topic
Die akan bagi kat aku
Alhamdulillah, hopefully it will be the interesting research topic
Of course I will also interested heheheh

Tiga hari lepas aku terima emel dari Dr.AMA
Die bincang tentang PostGrad study mode
Ape yang diberitahu ade 3 ke 4 mode:

1st – Research Fellowship (SKIM SLAB / SLAI)
2nd – Tutorship
3rd – As a bright spark (1st class CGPA required)
4th – Geran Penyelidikan atau tanggungan sendiri

Aku rase aku pilih yang 2nd mode tu kot
Sambil study, sambil jadi tutor
Tutor di Jabatan Kejuruteraan Mekanikal UM
Oo lupe nak bagitau
Masters ni akan dibuat by Dissertation
Which mean buat research on the research topic given
Takde exam or masuk lecture
Kene banyak bace buku & jadik ulat buku la lepas ni hikhik

Ape yang perlu buat lepas ni?
Kene work out on research proposal for register M.Sc (Eng.)
Hopefully dipermudahkan dan dilancarkan.. Insyaallah



LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin