Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, April 1, 2009

~~Occupational Therapy, Orthopaedics and Traumatology~~

Semalam aku & abi cuti...sbb ade appointment kat OT & Orthopaedics..Aqif yg ade appointment, bukan aku n abi..since ade due pakar nak kene jumpe dan amik mase yg agak lame aku ngan abi amik la cuti..Appt utk OT kul 12 & Orthopedics kul 2ptg..



Lepas siap2kan twin, dlm kul 1140 kot..kitorg bertolak dr umah..hantar aqil kat umah mak dulu..aku & abi tak cadang nak bawak aqil memandangkan visits ni mesti amik mase yg lame sangat..nanti aqil boring lak..so aku suh mak aku jage je..cian gak kat aqil sorg2.slalu die ade aqif nak main2..takpe la pd die boring nti lagi susah aku kan...lebih baik tinggal aje..

sampai kat hospital sg buloh kul 1150..waktu actual appt kul 12..so ade 10 minit lagi...g unit pakar OT..mmg takde org..terus je daftar dan terus masuk ke bilik rawatan la..ade 2 org therapist yg incharge untuk aqif ...tak silap aku name die sally (sabahan and quite a nice lady) ..yg satu lagi aku tak kenal sbb baru first time incharge..ok jugak orgnye..friendly and npk cam suke ngan budak..she did the foot therapy on aqif..ajak aqif berjalan tatih and tolak kerusi...she said ; look more more better..position kaki aqif da betul..alhamdulillah..this therapy take less than 1/2 hour..kul 12 suku dah siap sume...next appt kul 2 kan..so lame lagi nak tgu..kalo nk balik umah, kesian kat aqil lak..mesti terjerit2 menangis nak ikut pulak kan..so abi kate tak payah balik..

abi kate nak minum air kelapa..aku ajak abi g kedai yg slalu gak aku mkn mase lunch haahah..sbb kedai tu ade jual air kelapa...aku order air kelapa gelas besar (1 biji) utk abi & gelas biase utk aku..hehe borak2 dgn abi..abi tak makan pun sbb dah mkn nasi lemak kat umah td..aku mkn gak..aku amik nasi separuh lauk sup..sbb kat umah td aku mkn mihun sket, tak habis pun..

dekat2 kul 1.30 kitorg pun g hosp balik..g daftar, dapt nombor 4007 & terus masuk ke Unit Orthopaedic & Traumatologi..first time masuk kat unit pakar ni..before ni g paed je.ok kat slip no. tu 4007, no. skg. 4005, maknenye aku kena tunggu 2 org je la lagi kan..sbb next plan nak ke tesco mutiara lak..kitorg budget 2.30 ke 3.00 dah selesai la kan...tunggu punye tunggu punye tunggu punye tunggu.....dekat kul 3.40ptg..no kitorg tak dipanggil lagi...baru panggil satu no.4006..abi dah tak sabar, die amik borg cdgn ke ape ntah tu, die tulis la komen..pjg jugak..aku bole sabar lagi..tunggu lagi..dlmm 20 minit cam tu, keluar kat screen tu 4008...aikkk..aku pelik nape tak panggil no. aku kan...aku pun naik hangin la, aku g kaunter aku tanye kat misi yg drpd tadi dok berborak & saje buat2 sebok tu..aku dah mmg aim sorg misi ni..aku geram betul..aku g kaunter, aku tanye dengan nada yg amat tinggi la gak...'nape no saye tak dipanggil, saye tunggu sini dah dekat 2 jam", misi tu jawab "nombor ape kak?" "4007!"...die pun terkedek2 berlari kat bilik pakar tu..pastu die dtg balik "Dr tersalah tekan no. la kak" "macam mane ni bole silap?.., tak tengok ke?"..die buat tak tau aje..aku pun malas nk layan si misi kerek tu..nyampah aku.

dlm 20 minit lagi no aku dipanggil...aku pun masuk..dah takde mood...nasib baik la Dr yg incharge tu amat baik sekali..his "Dr. Mohd Nor Hazrin..Pakar Bedah Orthopedik Gred U48.."..masuk je dlm bilik die , die dah mintak maaf kat aku."saye mintak maaf ye, saye tersilap tekan no tadi, saye nak cepat2 tadi"..aku pun takde rase nak marah coz he welcome and made an apologize to us..aku pun cam tak sampai ati nk marah..hehe.
dekat setengah jam gak he gave us his consultations and expertise to aqif foot problem..he said "kaki aqif elok, alhamdulillah, better and beyond my expectations" "aqif got very very mild contructure on his tendoachillies (betul tak spelling aku ni ek?)" (maksudnye tendon kat tumit tu kecut sket) ...kalau die still kecut jugak, kite akan buat operations utk expand tendon tu..itu bukan mslh yg besar'"perkembangan otak die amat baik sekali, jgn risau ape2 ye puan""tapi aqif selalu tiptoeing (jengket) la Dr?""itu kene tgk slalu, ajar die jln & menapak dgn betul, tumit die tak kuat lagi tu"....itula rumusan yg aku leh buat utk visit ngan ortopedik kali ni..alhamdulillah, anak ibu takde pape masalah..

Kul 425 ptg baru selesai sumenye..keletihan aqif, tapi amat behave sekali..naseb baik mase tunggu lame tu die tdo...klo tak haru gak..pastu terus amik aqil kat umah mak, terus ke tesco..haha..

Inila gaya aqif seharian kat hospital..macam2 gaye die..


Dah bole panjat meja...Aqif...Aqif

Ni Tonka Aqif..

Aqif luv papa..Nak ngan papa aje..


Behave Aqif..


2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Nani~~{@ said...

salam mummy miqhael..

salam ukhwah dari nani..
Hafiy say Hi to ur babies=)

May Allah bless ur babies always..dan semoga aqif cepat sembuh k.

do as doctor said n be strong ok=)

take care

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

Hai hafiy..

alhamdulillah..aqif dah bertambah sihat dan tiada masalah ape2..

dah pandai nak berjallan..

tq doakan kami..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin