Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Friday, February 27, 2009

~~Berzikir & Meratib~~

Terasa cam alim2 je kan title post aku kali ni..hehe rasenye cam same je the meaning of berzikir and meratib..cume lain2 kawasan, lain sebutannye...bagi aku, aku mmg biase dgn sebutan berzikir tu la..tapi abi kat meratib pulak...mane2 la..as long the means is still there!!hehe ape melalut sampai sini lak ni...ok ecelly nak cite pasal my twin aqil aqif tu la.

Jam kat tgn ni dah menunjukkan kul 7..aku pun tak sedar tibe2 je dah agak gelap kat luar..rase cam dah lambat..so aku cadang nak balik je...ofismate pun dah tak ramai yg ade, sume banyak dah balik..after tutup pc and kemas2 meja sket, aku terus balik..10 minit pas tu aku dh sampai umah mak...kat pintu aku panggil name aqil aqif...due2 dtg kat ibu..merangkak laju same2..tergelak2 girang aku tgk aqil aqif...riang ati den ni ha...balik keje tgk twin tu..

lepas tu aku main2 la dgn dorg..naik kan aqil kat atas Tonka (a.k.a push car) and aqif dok sibuk main walker baru die...sambil2 main tu, abah suh aku zikir La Ila Ha Illallah..aku pun bace zikir tu...pastu aqil aqif terus goyangkan kepala..ala2 berzikir la...aku pun ape lagi gelak la ..cam seronok, klakar and comey je anak ibu zikir...mama cakap mase bg bfast kat aqil aqif, aqif dok geleng2 kepala, pade geleng kepala kosong, mama pun zikir kat die..tup tup die ikut zikir mama tu dgn goyang2kan kepala...bile zikir je kat die, die goyang kepala...comey sungguh...heheh bile abi sampai umah, aku btau abi..abi mule2 tak caye..pastu abi lak zikir kat depan aqil aqif...bile dengar zikir tu terus die goyang kepala..abi terus peluk2 cium2 anak twin kesayangan die tu..bertuahnye dapat anak2 camtu abi kate...sejuk perut ibu preggy aqil aqif..muaaahh..semoge aqil aqif bertambah sihat, bijak, cerdik and jadi anak soleh dan beriman...


Notes : lagi 7 hari nak sambut bday aqil aqif..ibu dok sebok plan 1st bday bash aqil aqif

0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin