Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Tuesday, March 15, 2011

:: longan ni sedap, buat tambah susu ::

ape yang aku makan skang ni mesti nak fikir pasal susu aku
setiap ape yang aku makan aku pastikan hasilnye leh tambahkan penghasilan susu badan aku


macam-macam petua
macam-macam saplimen
makan itu makan ini
semua rase nak cube
semua rase nak beli
tapi ongkos non ado...hahaha

kalau ikutkan, makanan untuk tambah susu ni altenatip aje
kalo betul2 nak tambah susu kene kerapkan mengepam
kosongkan cik B tu betul-betul
jangan lompat-lompat waktu mengepam
maksud aku bukan melompat time mengepam...adoyaaii :))
kene la on time waktu pam tu...
paling elok 3-4 jam sekali...
buat power pumping 2 ke 3 kali seminggu...


aku paling suke longan kering ni
tapi hargenye aga mahal jugekkkkk
sekilo dekat 70 hengget...
dah bole 3 ke 4 kilo ikan tenggiri...goreng pun sodaap tu..
takpela...aku bukan nak beli sampai sekilo pon..nak buat ape banyak2..
sehari sekali je aku minum...
beli 3 ke 4 peket kecik2 tu..sepuloh hengget aje..


longan kering ni dari thailand..
senang je nak kerjakan longan ni..
basuh-basuh sket...toskan dlm tapis..
pastu masukkan air agak2 tige suku periuk..
rebuskan aje...dah agak2 longan tu nampak kembang setaman..tambahkan la gule sket..
dah siap...sejukkan dulu nak minum tu..kang terbako lak lidah..
jadilah air longan...


air longan ni aku tak minum sejuk..
minum suam-suam aje...
aku berpantang sejuk-sejuk ni sejak lahirkan qaseh..
suam-suam pun sedap...


:: air longan rebus ::


ibunda : ape nak makan mesti fikirkan susu ..




3 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Farra Dhelina said...

bagusnya akk..untung qaseh pya ibu mcm akk..

nnti nak bf, nak refer akk lah :)

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

fara :

ini je yang akak mampu buat fara..

tak nak jadi cam dulu..mase twin...rase sedih tak dapat bagi susu sendri...

kali ini buat sehabis baik...insyaAllah..

kalo fara ade baby lagi, ape salahnya...heheh

Anonymous said...

longan tu boleh makan tak? atau minum air rebusan jer....lagi satu kerap pam tu , malam waktu kerja pun pump jugak ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin