Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, October 28, 2010

:: Nak kene tukar baru ke??? ::

ape yang nak tukar ni ??
patut ke tak tukar ??
tukar ape pulak ??
kenape ye nak kene tukar ??
kalo nak tukar, bile pulak tu ??


bingung, bingung dan hampir bengong aku..
fikirkan pasal "die" ni...
tapi "die" dah banyak berbakti pada aku & abiy..
"die" banyak berjasa pada ku sekeluarga
dah hampir 4 tahun aku gune "die"


tapi dalam masa 3 bulan kebelakangan ni
"die" ade banyak masalah
macam2 masalah timbul
lepas satu, satu timbul
kadang-kadang aku kesian dekat "die"
umur "die" dah dekat 11 tahun..
lame dah tu kan....
patut la dah macam2 ragam yang ada


banyak jugak berhabis nak selesaikan masalah "die" sejak 3 bulan ni
dah beriban-riban jugak yang keluar
semalam je abiy dah berhabis dekat 9 ratus..
mintak2 "die" tak ade masalah lagi laa...
dah kofak kafik ni haaa...



inilah wajah kesayangan hamba
inilah "die"
kereta kesayangan aku dan abiy












aku & abiy beli kereta ni februari 2007
4 bulan sebelum kami berkahwin


"die" yang bawa aqil,aqif & qaseh balik dari hospital selepas dilahirkan
"die" yang kami naiki untuk balik beraya ke kota bharu
"die" yang kami naiki untuk keluar soping2, jalan-jalan
"die" adalah sebahagian tulang belakang keluarga mini kami
sememangnya "die" sudah banyak berbakti pada kami
sedih pulak rasenye
ermmmm tammau sedih2 la.....


abiy ade berhajat nak tukar "die" pada yang lain
agaknya sebab tula "die" banyak meragam
keluarga kami dah bertambah
dari 4 ke 5 sudah
dulu carseat boleh letak 2 dekat belakang
sekarang carseat sudah ade 3
habis ibu nak duk mane ??
adakah kene duduk atas bumbung ?? hehehe
oooo tidaaaakkkk...



so sebab itulah abiy berhajat nak tukar "die" pada yang lain
yang lain yang lebih selesa untuk the syommel kiddoz

adakah yang ini ???
:
:
:
:




atau yang ini ???
:
:
:






2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

adex-aieda said...

dah buleh buleh lah lau nak tukar...anak dah 3...bkn utk kesenangan..tapi utk keperluan...& keselesaan anak2...hehehehe

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

kak aieda:

yela...

dah ade keta yang lebih selesa...dorg lagi selesakan...

bole lari2 dlm keta...keh keh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin