Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Monday, November 1, 2010

:: masak-masak ujung minggu ::

hari minggu hari paling seronok dan bahagia
famili terapi
hari minggu la hari bole buat housekeeping & masak2
masak sesuka hati nak masak ape..
nak baking membaking pun bole



tapi skang nak baking-baking dah tak sempat
masak2 dan house keeping aje
itu pun dah dekat setengah hari


nak lipat baju anak-anak lagi
tapi masa untuk masak2 mesti tetap dipenuhi
masak dengan sepenuh hati
masak dengan kasih sayang
mesti abiy sayang lebih
dapat makan masakan isteri terchenta ni
bile aku masak, aku harap2 sedap dimakan
bile abiy makan banyak2
itu yang buat aku senyum lebar
maknenye memang sedap la tu
iyelah ujung minggu je aku bole masak2 untuk abiy
itu pun ade jugak yang skip2
takpe la, bile aku masak aku masak kaw kaw untuk abiy




:: sayur campur + pedal ::

aku suke...abiy pun suke..
makan sayur bagus..
aqil aqif pun suke makan sayur..




:: ayam goreng::
aku perap sekejap dgn halia & bwg putih..simple2 aje
ini sebenarnye lauk aqil aqif..


:: cendawan goreng halia ::


aqil aqif sangat suke dengan lauk ni
fevret aqil aqif
aku gune fresh button mushroom
gorengkan dengan bwg putih, halia dengan sos tiram..
yummey bebeh mmg tak tahan..
licin licau kalau dapat kat aqil aqif
terbaeeek di sg buloh taww..ade ku qesah?? hehhe



:: sotong sesedap rase::


aku tak tau nak bagi name kat Paul the Octopus tu..hehe
janji sedap kat tekak ni haa..
sesedap rase dan pedas2 tu yang penting..
yang paling best sotong ni ade telur..
patut le berat mase timbang...
aku masak 3 ekor aje..
hasilnye banyak jugak..
sebab Paul ni siz xxl..
puas la jugak aku makan dengan abiy...
aqil aqif tak bole makan, kang tershekik pulak...hehe


:: mee kari penuh kasih sayang::


nampak tak mee kari yang sungguh mabelles itew
itu hasil tangan jari jemari tuan rumah
mee kari ni aku masak kat umah nenek qaseh


sabtu tu aku dah memang berangan-rangan nak makan mee kari
pada beli kat kedai, lebih baik aku masak sendiri
bole aku jamu seisi keluarga..
dapat makan ramai2
sungguh seronok bile dapat masak shedap-shedap ni
abiy bile dah sedap...aku kat sebelah pun die tak pandang dah hahahah



mee kari ni aku buat tak pedas
aqil aqif bole makan..
dalam mee kari ni mesti ade kerang kan..
aqil aqif panggil kerang sebagai "shiput" hehe
bile makan mesti nak dengan cik kerang tu
" ibu nak mee shiiput"
" ibu maashak cedap, ade shiiput"
aqil aqif sungguh bijak....shayang anak ibu..



2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Watierman said...

Complete kasih sayang sepanjang hari dihujung minggu tu...sarat dengan nilai cinta sejati...hehehe!

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

wah...wah kak watie wallaweh..

betul dengan kasih sayang yang dah terdelay seminggu...huhu

tu nak topup dengan masak2 tu..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin