Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Monday, October 5, 2009

:: Pisang 44 ari ::

:: SALAM MONDAY SICKNESS ::

Pisang oh pisang…kenape engkau banyak jenis..
Tak pasal-pasal pisang jadi tajuk nak masuk n3 lak..
Ni gara-gara n3 cekodok pisang aku tu la.

Ade satu komen kat entry ini…
Pengomen tu tanye ade ke pisang kapas kak???
Aku tersenyum jek bile bace komen tu..
Mesti ade…tu yg mak akak buat cekodok tu dek..hehe
Sodap lagi tu….

Lepas tu aku borak2 dgn KRina..
Jom kite ikuti perbualan kami berdua…
MMQ (mummy-miqhael) – KR (kak rina)

MMQ : Kak tadi kan si ____ tanye adeke pisang kapas tu?
KR : J (Kak Rina Senyum & tergelak2)…
MMQ : agaknye die tak tau kot…nita pun tak bape tau jenis2 pisang ni…
Tu pun mak yg btau..pisang emas, lemak manis, dgn tanduk tau la…
KR : Pisang kapas yg putih gebu tu kan??
MMQ : Haah
KR : Tau pisang 44 ari tak?
MMQ : Errmmm…tak penah dengo la kak…cam pelik je tu..
KR : Pisang tu selalu ade kat kenduri arwah yg cukup 44 ari…pisang lemak manis le
MMQ : oooo…ade jugak ye…hehehhe (blur nye aku time itew)


Laaa…pisang 44 ari pon ade kan…
Pisang ni diberi name ikut mase dan keadaan kot..
Bagi aku, aku tau jugak la nama2 pisang ni…
Tapi tak kenal pon yg mane satu…huhu ape la kan…
Makan pisang pon aku tak suke sgt…
Rasenye cam ramai je tak tau jenis2 pisang..
Tau tu mungkin tau kot..
Tapi nak kenal pisang tu yg masalahnye…
Aku rase cam same je , sume pisang2 ni…
Sume kale ijao..cume beza panjang pendek kot…
So sape tau name2 pisang dan kenal pisang2 iteeewww…
hands up pleazzzee!!!
Meh kite kongsi syame2 ye..
Sharing is caring kan..
Sharing info pisang2…
Tapi aku bukaannye mkn sgt pisang ni..
Kecuali cekodok pisang & kerepek pisang aje…
Kek pisang & ape je la yg made from banana….
Aku mmg tak makan…
Pisang…pisang..oh pisang….
Bikin pusing same ini jenis pisang..


6 kengkawan khatam & cepat2 komen:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

niy otai favret pisang yer..

pisang montel - mahal giler
pisang berangan - masam sikit -masa pregnant dulu setiap 2 hari makan satu sisir..hehehe..
pisang rastali - kelat sikit
pisang emas @ pisang sedekah- buat kodok pon sodap.
pisang tanduk--suke nya..
pisang Lang - suku sakat pisang tanduk.. suka gak..
pisang lemak manis @ 44 hari- comei lote
pisang nipah - orang buat meniaga @ goreng
pisang abu - adik beradik nipah
pisang awak - kodok pon sedap tp ada bijik..

yang akhir KRina tau niy..memang tak ramai yang tahu...

pisang sematu.. kat kg MIL ada... goreng wat bekfas ...sedap kalah pisang nipah & abu.

pernah carik kat tmpat lain xde hanya di Pahang saja..

tamat. hehehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hehehe..tertinggal lagi satu..

pisang raja - untuk buat kerepek pisang ..warna kuning tapi mg sedia ada manis. xyah sira2 lagi..

Kat Johor ada kot..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

Krina :

ni mmg otai pasal pisang-memisang ni..org lame la katekan, pastu minat lak kan...syabbazzz beteh...

adex-aieda said...

adex pon baru tau nih...
hehehe...
hubbyku jer yg suka mkn pisang nih,..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

adex:

tula selame ni tak tau sgt mcm2 jenis pisang ni...tau makan aje

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin