Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, November 8, 2012

:: Selera Musim Hujan ::



Salam pada semua ye :)

Bulan sebelas dah pun nak sampai tengah-tengah..lepas tu masuk pulak bulan due-belas...sampai dah penghujung tahun 2012...cepat betul waktu skang ni..macam fast food weh!...makan pun kite nak cepat-cepat kan..dah masuk drive thru mekdi pun kadang-kadang mengamok-ngamok kene beratur panjang dalam keta.. :p disebabkan nak sangat makan cepat-cepat.. eh? synchronized ke dengan waktu yang sangat cepat skang neh?? apepun, kite kene hargai mase yang sentiase berjalan dan konfem takkan mengundur dan berhenti berdetik..melainkan jam kowang rosak khennn :))




Waktu petang dan hujan ribut mengkelibut adalah sesuatu yang sangat sinonim buat mase skang.. Musim hujan dah tiba! Petang je hujan..petang je hujan..hujan je mesti petang :) Balik dari ofis selalulah bermandi hujan....eh tipu jew lah!...kereta yang bermandi hujan..Jimat air, jimat duhet, tak perlu pergi car wash.. Abis musm hujan kang baru pergi car wash buleh?



Kena pulak dengan musim hujan...tau-tau je kaki sejuk waktu malam-malalan..ade pulak my staff yang jual stokin comel lotey ni kat ofis..murah pulak tu..amik 3 pasang 5 hengget..2 untuk aku, 1 untuk hubby.. boleh la buat penebat kaki malam-malam di musim hujan macam skang ni..


Selera di musim hujan memang tak payah la nak cakap kan..sekejap-sekejap lapar..sekejap-sekejap je rasa nak makan sesuatu yang rase sedap gile..hahahaha buleh tak macam tu! Kalau hari biase, balik keje terus je balik umah..nak menyinggah tu sangat la malas kuase doplohlime..aura musim hujan ni lain sket kot, kalau rase nak tu, sanggop kuase limepuloh..up dua kali gande kan dari kuase malas...hahaha


Aku kongsi beli dengan mysista..Burger Bakar 3 Tingkat kau tau tak! daging-ayam-daging sos cili lebih...hahahah :)) balik rumah makan ramai-ramai....berbaloi aku kene hujan sebab keterujaan aku menyinggah dan memborong 3 tingkat burger bakau! memang yummy, juicy!black papper sos die pon sedap...aku kalau beli burger pantang kalau dorang letak sos BP tu, sbb aku tak suke bau tengik sos BP..ye la tak semua brand sos BP sedap..so lebih baik tak payah letak kan..tapi burger bakau ni punye sos BP aku takde pun bau yang tengik hangit tu...just nice for my liking...hoyeeh!! sebab ape aku beli sampai 3 tingkat? slalu aku tengok kat asterok Asian Foof Channel (AFC), burger kat US semuanye besau-besau dan tinggi bertingkat-tingkat..then dorang mesti cucuk dengan lidi yang ade reben kertas cantik-cantik...burger bakau aku beli ni tingkat-tingkatnye dah ade, lidi untuk cucuk burger tak kasi tumbang pun dah ade..cume lidi tu hanye lah lidi ala-ala lidi cucuk sate je..takpola asal ade ghupe cam burger kat US...muahahaha!


Malam tadi aku rase craving sangat kat pasta carbonara..entah aku tengok kat belog sape entah..carbonara sos nye sangat la menawan hati...Cendawan je yang takde. Balik opis aku singgah speedmart99, rembat dua tin cendawan..aku beli due jenis..sebab murah sangat aku rase..satu tin cume RM2.20 je..aku amik yang jenis butang dan straw...aku dah target kene siap masak seblom hubby balik..tapi tak sempat jugak..sebab aku lupe beli sotong ke udang untuk bahan perencah..nasib baik ade sikit daging kurban dalam fridge so nak tunggu ais nye mencair memang la berkurun... rendam air banyak-banyak...siapkan bahan-bahan lain....tung tang tung tang siap masak...masterchef aku tak sempat nengok, dok siapkan masak..tapi adam mukhriz aku sempat tengok...muahahahaha! mesti ramai yang berbunga-bunga hati tengok adam & am semalam kan... dan korang tau tak, ahkak sanggup bangun kul 2 pagi nak tengok adam mukhriz lagi....hahaha adam mukhriz satu lagi dah tido, tak sedar ape...penat balik keje asek kene hujan :))


1 kengkawan khatam & cepat2 komen:

QA's ~ mamapapa said...

Nyum!nyum!mmg sedap smuanyakn..betul tu..musim2 hujan ni asyik pikir makan je :(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin