Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Thursday, September 22, 2011

:: raya kat kampung I mee kg. pek ::

:

:

:

:

:


raya-raya ni asek makan daging ngan ayam aje kan
jemu udah tekak ai makan daging ayam semua tu


lepas solat maghrib, perut dah rase lapar
ai ajak abi gi JJCM kat luar pulak
kami ke kubang kerian, banyak kedai makan depan HUSM tu
ada Radix Fried Chicken (RFC), Pizza Hut, Kopitiam dua tiga buah dan macam-macam lagi
kami singgah di Restoren Mee Kampung Pek


yang ai tau Kampung Pek sebenarnya terletak di Kuala Kerai
memang ade satu lagi Restoran Mee Kg Pek kat Kuala Kerai
asal-asal nye restoran ni di Kuala Kerai
yang di Kubang Kerian tu cawangan baru
dah ada kemajuan jadiknya die bukak la satu lagi cawangan




Mee Kg Pek yang ala-ala mee rebus rasanya
ade la udang sotong ayam daging dan telur pecah
tu kire yang spesel punye
kalau yang biase punye, paham-paham aje la, ade lah kot telor sebijik...
semangkok yang spesel lima hengget setengah...bole la kan...barang pon semua dah mahal skang neh..
nak bajet murah, engkorang beli barang sendiri, masak la sendiri kat umah... :))


mee ni bole dihidangkan banyak-banyak dan satu-satu
maknenye kalo nak untuk 5 orang makan, nak sekali masak banyak bole, nak satu mangkok sorang pun bole
yang sekali banyak tu die hidang dalam bekas besar, so bole la cedok sikit-sikit masuk dalam mangkok pulak
yang satu-satu makan aje teros...


yang paling tak bestnye, restoren ni tak berapa bersih
tu yang ai tak suke kalo tempat makan yang so so aje bersihnye...nyampah..
mase ai datang meja yang ai nak duduk tu maseh penuh dengan pinggan-pinggan
takde sorang pon yang nak bersihkan meja ai
bile ai panggil suruh clearkan meja tu, barulah terhegeh-hegeh nak mengelap bagai
sebelom tu bole pulak dorang biar aje pinggan-pinggan tu tak berambek
bile dah mengelap, kain lap pulak tak perah kering-kering
basah jugak la atas meja tu kan
ai pulak yang kena amik tisu, lap balik kasik kering
abi pon geleng kepala dengan servis mongok dorang neh...adeh!



asek mengomen je keje ko ye tuan umah..hahah
naseb baik ape yang ai order cepat sampai
tak sampai 10 minit dah datang 2 mangkok mee kg. pek
panas-panas, makan sedap jugak waktu malam yang sejuk menyucuk..

mee dihidangkan satu mangkok tu banyak jugak...
ai tak habis, ai kasik abi ai habiskan...
kalo sedap mesti habis kot....hahahah


tapi kawan ai kate yang kat kuala kerai tu lagi sedap
mungkin jugak, tukang masak nye mesti dah lain
yang tukang masak original tu lagi la sedap masaknye kan..


nanti balik kampung, ai nak singgah yang kat kuala kerai tu pulak
sedap ke tak sedap...
kalau tak sedap sekali tu ajelah singgah....hahahah


jom la cube mee kg. pek...


can cin cau....

0 kengkawan khatam & cepat2 komen:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin