Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Tuesday, January 17, 2012

:: Master penyusuan susu ibu :: 18 bulan 15 hari ::



Maseh belom terlambat ... Aku dapat jugak menyusukan Qaseh sehingga ke hari ini..
Pada awalnya, memang rasa tak percaya yang aku bole menyusukan Qaseh dengan air susuku sendiri...
Tak dinafikan, ibu bekerja macam aku ni memang banyak dugaan dan cabarannya..
Nak tak nak aku lalui jugak... Rase nak mengalah memang tak terlintas dek akal aku..
Semoga Qaseh akan terus dapat menikmati susu ibu sehingga 2 tahun..


Galakan dari abi , mama dan kawan2 yang menyokong penyusuan susu ibu ni sangat-sangat aku hargai..
Kalaulah takde orang-orang ni maunye luntur kene clorox la semangat aku...
Banyak jugak petua-petua awet muda aku dapat untuk tambahkan susu ibu, kendalikan EBM
Dari perkongsian ni lah aku kenal Shaklee, kenal alfalfa , kenal longan kering, kenal red dates, memacam maklah lagi la..


Lagipun sekarang ni, penyusuan susu ibu dah mendapat tempat di kalangan ibu-ibu yang bekerja..
Outlet-outlet yang jual barangan penyusuan pun dah melambak-lambak... aku paling suke shofeng online kat sini..hahaha
Baju menyusu, nursing cover semua pun nye santek-santek.... Rambang-mambang mate mak nokss!! hahah
Biasenye aku akan COD je barang-barang yang aku beli..
Dalam mee ade udang.. dalam aku nak amik barang aku dapat jumpe la seller-seller yang santek manis ni..dapat kenal ramai orang..



Bagi aku takde yang susahnye dalam nak menjayakan misi penyusuan susu ibu..
Pada awal-awal memang lah agak kekok, tak biase kan, tapi lame-lame jadik kacang je...sodapp!!
Teringat awal-awal dulu, aku tak pandai nak susukan Qaseh belah kiri, terkial-kial aku..
Skang ni, kiri kanan depan velakang semua pon boleh taw...
Yang penting, kalau aku tak reti aku usaha carik jalan penyelesaiannya..
Skang ni dah canggih manggih, pakcik gugel kan ade... usaha la membaca artikel yang maha-banyak-mega tu..
Kite jugak yang dapat ilmu..Untung untuk anak-anak kite jugak..


Ade lebih kurang 5 bulan lebih lagi nak tamatkan misi ini...
Harap aku dapat bertahan sehingga ke akhirnya..
Walaupun banyak jugak halangannya, aku kene kuat..aku kene usaha lagi..
InsyaAllah takde ape yang mustahil...


Ya Allah permudahkanlah perjuanganku..!
Moga perjuanganku sentiase dalam redhaMu ...ameen ..



6 kengkawan khatam & cepat2 komen:

~ raihazi ~ said...

selamat menyusu kan qaseh :) kuatkan hati yea ..

Puan ApasH said...

chaiyok2..teruskan usaha..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

raihazi..


thanks for drop by ye dear..


insyaAllah..selagi daya, selagi mampu, saye akan terus menyusukan Qaseh hingga umur 2 tahun...dan selagi Qaseh nak nenen ibu die..


doakan ye..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

apash :


lagi 5 bulan ++ nak jayakan misi ni..moga sy berjaya...apash pun bole jugak..go go!

QA's ~ mamapapa said...

insyaAllah..sy turut doakn,ye..doakn sy sama :) sy follow ur blog,tau..nti ada msa sudi2kn follow blog sy jgk,eh :)

anisalya said...

cayok2. kalau betul2 ikhlas mst kita usahakan jgk utk susukan anak sendiri kan?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin