Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Tuesday, August 16, 2011

:: wajib ade colek buah dan kerang rebus ::




dah 3 hari ai balik dari kota bharu
cerita ceriti balik kampong nanti ai recap
ped ye


4 hari di kota bharu
macam-macam makanan ada
syurga makanan bulan-bulan posa ni kan
tapi yang ai paling tertarek ialah colek buah dan
kerang rebus


meh tengok gambo dari pakceik gugel ni..
ai tak sempat nak amik gamba, sedap punye pasal....hahaha



kerang rebus....




colek buah...yang bestnye ade limau bali..
limau bali kaler merah..abi kate ni limau bali siam punye...
patutla merah....tapi cantik..ai suke sangat...
yang fenting, sangat la murah...


colek buah dan kerang rebus ni bukan makan mase buka posa
tapi orang2 di kota bharu makan biasenya lepas2 solat teraweh
rata-rata kedai makan mesti ade jual colek buah & kerang rebus
pegi je la mane2 tempat, mesti dorang ade jual
ai makan kat kopitiam di kubang kerian pon ade colek...heaven i tel u..


patut la seblom balik kampung aritu selalu dok sebut2 colek buah, kerang rebus
hari hari hokey abi ai sebut
ai buat tak tahu aje
ye lah mane ade kat sini makan camtu kan
dah jumpe depan mata baru ai tau
kesian abi ai kan, bini die buat tak layan


lepas ni kenalah carik colek+ kerang rebus ni ye papa
kena zasss ke kg baru..mungkin ade kot..


esok cuti nuzul quran..
bole la ajak abi gi kg. baru...
kite carik colek + pulut dakap + gulai serati..
aqil aqif suke pulut2 ni....



2 kengkawan khatam & cepat2 komen:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huiyaiiiii...


mana nak carik kerang ni ???
semua langsai dek tokey bazaar ramadhan... ;(

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

tula.....



sedap kak....nita selalu posa2 ni gi kg. baru...kt sane byk jual....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin