Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Sunday, December 12, 2010

:: Sate Minang ::


Monday comes again...
pagi2 ni nak cite pasal sate..
nak tau sate ape??
meh nengok...
:
:
:
:
:
:

bukak bungkusan dulu..
kasik seprais semua orang...

abaikan tangan aku yang gebuz itew..

dah nampak isi kat dalam bungkusan tu kan..

tetap rahsie lagik ni...

:
:
:
:
:

jeng..jeng..jeng...

inilah SATE MINANG..


sate minang asalnye dari orang Minang la kot

ayam pencen diguna utk buat sate minang ni

rasenye, biase2 aje...

macam tak kena je dengan anak tekak aku..

kalo sate biase dimakan dengan sambal kacang kan...

sambal kacang ade rase manis2 pedas..

sate minang tak guna sambal kacang

ade kuah tersendiri..aku pun tak tau ape ke name kuah itew..

cume ade rase masin & pedas aje...

bagi aku memang tak menepati piawaian rase tekak ni..

murah aje sate minang ni..

6 cucuk 2 hengget...

aku bile sikit aje..sebab nak rase..

mak aku pesan...kalu nak rase, beli sikit2 dulu..

ingat pesan mak hokey...memang tak menyesal...

can cin shauuuu...




4 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Eine Frau aus Botnang said...

Salam, dah lama Fasha tak jenguk rumah Mummy Miqael ni. Wah tak pernah tahu orang Minang buat Sate jugak. Tu lah kita dah biasa dengan sate biasa tu kan, nak terima sate jenis lain susahkan! Take care dear!

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

tula kak fasha...
kite selalu blogwalking blog akak...hehehe

dtg2 la selalu...

rase sate minang weird sket pada kite2 yang dah selalu mkn sate biase...

Tukang Masak said...

waaaa...lapar...tengok jer dah lapar..

Huszaini said...

guna ayam pencen yer.. liat tak?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin