Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Sunday, December 5, 2010

:: cek mek, cek mek ::


selamat pagi semua...
dah bekpes ke blom?
makan bekpes ape arini ye..
yang ringan-ringan punye ke...
yang berat-berat punye...
suke hati tuan yang punye la kan.....

kalau rase nak makan yang berat-berat...
kite makan nasi lemak ke, nasi kerabu kan...
nak yang ringan-ringan, makan kuih aje
atau buat sandwich jek...
lebih mudah dan mengenyangkan perut-perut kite syume..


pagi ni buat kuih "syeq meq"...
"syeq meq" atau cek mek.....
abiy dah mintak banyak kali aku buat cekmek
bile dah banyak kali disebut-sebut
akhirnya, aku buat jugak utk abiy...
kesian abiy dah lame mintak aku buatkan...



ini la cek mek hasil tangan tuan umah
keledek ni mak mentua aku yang tanam
di posnye kesini...
tau-tau aje aku nak buat cek mek kan...hehe
i tell u, its yummeh....!!!



lebih kurang keria aje cekmek ni
kalo keria kita kene sira
cekmek pulak, cume letakkan gula sebagai inti..

bile dah goreng, gule tu cair...
tu yang syedaap the yummilicious...


geram aku nengok, montoq-montoq...
seswei le dengan name die cek mek molek...
cekmek...cekmek...




1 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Farra Dhelina said...

pnh dgr nama..tp tak pnh mkn lagi..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin