Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Tuesday, August 10, 2010

:: Abang-abang Qaseh ::

selamat menyambut ramadhan
semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dari tahun sebelum ini
sama2 kite rebutkan peluang keemasan di bulan yang penuh baraqah ini
sama2 kita mengimarahkan kedatanganya yg hanya sekali dalam setahuninsyaallah..amin...

meh nak kibas-kibas rumah yg dah nampak sawang sane sini
berhabuk habuk...haaaccccuumm...tehehe


dah lame tak cite pasal aqil & aqif a.k.a abang2 qaseh
abang2 qaseh skang dah 2 tahun 5 bulan @ 29 bulan..



--- aqil aqif dipotong rambut ---

aqil aqif dah pandai bercakap
walaupun dengan gaya bahasa sendiri tapi maksudnye sampai
kire boleh paham
setiap ape yang nak dibuat mesti ade percakapan
felat2 tu mesti la ade
kalo takde felat2, tak syommel la pulok
dah cam orang tua bercakap kalo terlampau faseh kan
dan mesti ade sambungan 'laaa" kalo bercakap

cepat laa, amik laa, jangan laa, jap laa...
huiisshhh tak bole dibiasakan ni...



--- semakin susah nak berfotog, bercinta tau ---


aqil aqif dah pandai membezakan sesuatu perkara
kalo makan dah tau beza rase makanan yang dimakan
antara pahit, manis, pedas, panas, sejuk, masam
kalo tengok kat luar gelap, aqil aqif tau itu malam
kalo kat luar cerah, aqil aqif tau itu pagi & petang
kalo dah azan, tercongok depan tv dengar azan
sebelum tu, die akan tunggu atok siap2 nak gi 'mosh' (masjid)

aqil aqif dah tau bile poo poo dah banyak dalam diapers
mulalah mulutnye bising
" ibu...yak manak...wash laaa " " ucuk awwu buu"
eii gewwam betul mulut syommel tu cakap
nak marah2 pun tak jadi
kalo camtu, terus polok polok gomol aqil aqif
cayang sgt2 mulut die cakap camtu



aqil aqif dah tau nak soping kat mane tiap2 bulan
soping diapers & susu la ape lagi
mesti cakap.." papa, gi ayen (giant) , gi kappo (carrefour)"
sejak melahirkan qaseh, abi lah yang melayan aqil aqif soping




--- aqil, aqif , u both are my little sonshine ---

aqil aqif sangat febret & obses dengan katun thomas n fren
nampak aje tren, berkali2 sebut thomas
so die tau tren tu adalah thomas
bile dah obses dgn katun thomas ni
harus la sume nye nak jugak thomas
sandal thomas
tumbler air thomas
baju thomas
beg thomas
cermin mata thomas
sapu tangan thomas
buku thomas
cd thomas
toys thomas yang macam2 jenis tu dah tentu la
tengok katun thomas ari2
kalo bole setiap kali aku & abi online
mesti nak thomas jugak...


aqil aqif dah tau siape abang siapa adik
kalo tanye siapa abang , aqil cakap "shaye"
kalo tanye siapa adik, aqif cakap "shaye"
kalo aqil sakat aqif , aqif mengadu "ibu, abang wat"
kalo aqif sakat aqil, aqil mengadu "ibu, aqik wat"
havoc betul la anak bujang ibu ni...


aqil aqif tau die adeq namenye qaseh
kalo aku tanye ape name adeq
dua2 jawab "asyeh"
sejak qaseh hadir
aqil aqif tak kacau qaseh
die akan cium selalu
takde nak lepuk2 qaseh
die sayang qaseh
selalu usap2 pipi qaseh
alhamdulillah
qaseh ade due bodyguard skang
abang aqil, abang aqif...

ibu & papa sayang aqil, aqif & qaseh

4 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Heartilyina said...

slamat berpuasa ita! ops slamat xposer hihi. btw tomey nyer aqil aqif dh bsr ye. tu siap pakai kopiah tu leh la ikut papa g terawih hihi. eh ita aku ingatkan aqif yg abang. bukan aqif kuar dlu ke? take care ita ek. nnt free2 tempek gmbr qaseh ye. mesti makin semangat dh skrg :D

Farra Dhelina said...

hehe sama dgn mirza .. "asyeh"..

* slmt berpuasa kak..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

ina..aku dah pose la...hehe nifas dah habis...

aqil yg abg...aqif adik...

ok nnti aku update cite qaseh..

nway, selamat berpose utk ko jugak..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

fara..

selamat sambut pose...

bole pose ke esok?? hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin