Click here for Blogger tutorials, premade templates, free blog templates and custom blog designs »

Monday, July 19, 2010

:: 17 days with Qaseh Hannah Qhadeeja ::




Before this and that.....

insan2 techiq syommel pojaan hati ibu
my three little caliph
anugerah ciptaan terhebat dari-Nya
ibu & papa sayang Aqil, Aqif & Qaseh sepenuh jiwa




Salam sayang semua
Aku maseh dalam mood berpantang
dah 17 hari berpantang
aku berpantang di rumah mama
syukur kerna masih ada mama untuk mengurus urusan berpantangku
dari bab masak, membasuh kain, mandikan qaseh
semuanya mama yang buat

memang seronok berpantang dengan mama

layanan yang sungguh memuaskan hati aku

kalau bab masakan berpantang
aku serahkan aje pade mama
mama lebih arif & berpengalaman dengan ape yang patut dan tak patut nak makan
kalau ikut aku semua aku nak makan hehehhe
semua menu pantang aku berasaskan halia dan lada hitam
halia tu kalau yang dihiris2 mama suh makan jugak huhu
sayur aku cume makan lobak putih dan pucuk betik aje
pucuk betik tu yang aku paling tak tahan sebabnye pahit sangat

ikan merah panggang


Qaseh mase hari ke 6 ade kene jaundis

pagi2 dah kene jemur si tecik ni


aku akan jemur sejam
dari 930 ke 1030 pagi

tak boleh jemur lame2 sangat
pastu mandikan dengan air rebusan bunga
bunga tu aku tak tau ape namenye
abi beli kat kedai sengsei
bile ditumbuk dan direbus bunga tu akan mengeluarkan air warna kuning
air rebusan tu aku mandikan qaseh 2 kali sehari

susu kambing pun aku bagi pada qaseh
alhamdulillah, qaseh dah tak ade jaundis lagi


aqil aqif sejak ade qaseh banyak ragamnye

memang sangat2 menguji kesabaran aku, abi, nenek & atuk

ade aje yang nak direbutkan
ade aje yang nak digaduhkan
masing-masing tak nak mengalah

tapi yang paling2 boleh mengalah adalah aqif
aqil jangan la harap nak mengalah

sekuat2 hati menjerit untuk dapatkan ape saje
asalkan die dapat bende yang die nak..
aqil aqil...sabau aje la...


muuaahhh...sayang qaseh


ini keje auntie jaja...hehe


abi pulak dah cam tak sabar2 nak berjalan2

sabar la papa, baru 17 hari

ye la sejak aku dalam pantang ni
abi cume gi keje balik keje
weekend dok umah melayan aqil aqif
tapi alhamdulillah abi lah orang yang paling sabar melayan kerenah si aqil aqif

abi lah yang hari2 dok jenguk2 umah
kul 6.30 pagi abi dah balik umah
abi solat subuh, siap2 untuk pegi keje
malam pulak, abi akan balik jenguk2 umah
lagi
pasang lampu luar pastu balik tido di umah mama pulak

at least, rumah takde la kosong camtu aje kan





8 kengkawan khatam & cepat2 komen:

Farra Dhelina said...

wahh si kembar tu dh mkin lasak ye kak?? sama je dgn mirza tu kan,ialah diorg kan seusia..

sekejap je qaseh akk dh 17hr kan..tak lama dah nak sebulan.

* ctk lah napkin munge2 tu..katne akk beli?? suka lah..so sweet..suka2 :) kat mn beli tu?? (amboi tya mcm nk ngandung lagi je ekekeke ;p)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

memang syommel sitecik tu..

haaa..pantang jangan tak pantang !


abg kRina baru balik malam kemarin dari China. 2 minggu kat sana.

Mmg plan nak datang .mb nxt week sbb ths wk abg ajak balik kg.

Heartilyina said...

dh nmpk mcm muka abang2 dia dh si qaseh. comel2 la baju qaseh pakai. nnt kalo ihsan dpt adik girl leh la pakai baju ala2 qaseh jugak. ntah bila la tu haha. agaknya si abang2 tu nk mintak perhatian la tu sbb tu mcm2 je peel nyer hihi. papepun moga sihat2 n hepi semua ye :)

Love... said...

welcome to da world Qaseh...
semoga menjadi anak yg solehah..

nampaknya semua twin2 dpt adik tahun nie....

alhamdulillah...

visit us at http://ilhamcottage@yahoo.com
www.facebook.com/ilhamcottage

something for ur lil girls..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

fara ;
tula, kejap aje...sok sok lusa pejam celik dah abis pantang...pastu merdeka..

ooo kain bedung qaseh tu ye..tu akak beli kat moms care...brand bumble bee..fara try carik...

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

krina..

okey...qaseh tunggu auntie rina dtg...heheh

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

ina:

aku tgk muke qaseh makin ari makin lain dr mase mule2 lahir..

tula mmg skg ni muke qaseh dh ala2 abg2 nye...

ala...baju qaseh biase2 aje..budak tecik pakai baju sume nampak syomel..heheh

iem said...

comelnye qasih n abang2 dia dah besar yek...jaga adik baik2 tau..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin